Európai Bizottság
Az online platformok üzemeltetői több millió félrevezető hirdetést távolítottak el weboldalaikról
Az ellenőrök azt vizsgálták, mely webhelyeken fogalmaznak meg hamis állításokat, illetve hirdetnek hatástalan szereket, nem létező vagy hamis termékeket a koronavírus-járvány kapcsán.
2020.05.26 18:36MTIAz Európai Bizottság felhívására folytatott átfogó ellenőrzési akció keretében az online platformok üzemeltetői több millió, a koronavírus okozta járvánnyal összefüggő félrevezető hirdetést és eladásra kínált termékreklámot távolítottak el vagy tiltottak le weboldalaikról - közölte az uniós bizottság kedden.
Az ellenőrök azt vizsgálták, mely webhelyeken fogalmaznak meg hamis állításokat, illetve hirdetnek hatástalan szereket, nem létező vagy hamis termékeket a koronavírus-járvány kapcsán.
Az online ellenőrzési akció keretében, amelyben 27 ország fogyasztóvédelmi hatóságai vettek részt, online platformokat világítottak át és több olyan reklámot vizsgáltak meg, amelyek a fogyasztók körében a koronavírus-járvány miatt különösen keresett termékeket hirdettek eladásra. Az átvilágítás során az ellenőrök kiemelt figyelmet fordítottak a védőmaszkok, fejvédők, kézfertőtlenítők és vírustesztek, valamint az olyan élelmiszerek, étrend-kiegészítők és nem élelmiszer jellegű termékek értékesítésére irányuló ajánlatoknak, amelyeknek a forgalmazók gyógyhatást tulajdonítanak a koronavírus-fertőzéssel szemben.
A hatóságok számos kétes ajánlatra és hirdetésre bukkantak olyan termékek kapcsán, amelyeket megtévesztő módon a koronavírus-járvánnyal összefüggésben kínáltak az érintett weboldalak, ezenfelül sok esetben találkoztak indokolatlanul magas árakkal, és olyan, megalapozatlan állításokkal, miszerint a hirdetett termék képes megelőzni, illetve gyógyítani a koronavírus-fertőzést. Az online ellenőrzés azt is feltárta, hogy a tisztességtelen eszközökkel élő kereskedők olyan új módszereket alkalmaznak, amelyek megnehezítik a leleplezésüket. Ilyen módszer például, hogy csak burkoltan állítják, képek vagy ábrák segítségével sugallják, hogy termékeik gyógyhatással rendelkeznek.
A vizsgálat összességében azt mutatta, hogy a folyamatos információcsere rendkívül eredményes. A Google például világszinten több mint 80 millió hirdetést tiltott le vagy távolított el a koronavírus-járvánnyal összefüggésben - közölték.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 7:38 Ivartalanítási program és egy állatvédelmi központ kialakítása is szerepel Vitézy Dávid programjában
- 6:18 A gerincvelő-sérülés gyógyításának lehetőségeit vizsgálják az SZTE kutatói
- 5:17 OMSZ: jól működik az ügyeleti rendszer Pest vármegyében is
- 4:16 Távozik posztjáról a Magyar Kerékpáros Szövetség elnöke
- 3:16 KIM: az Országgyűlés 2025-öt Jókai Mór- és Klebelsberg Kunó-emlékévnek nyilvánította
- 2:15 Szentkirályi Alexandra: a közlekedési miniszterrel megállapodtunk
- 1:13 Suppan Gergely: egyértelműen véget ért a recesszió Magyarországon
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06