Sok káros zsír van bennük, de félni nem kell?
Mégse kapunk szívrohamot a tejtől?
A tejtermékek nagy mennyiségű káros telített zsírt tartalmaznak, ennek ellenére nem feltétlenül veszélyeztetik a szívünket.
2011.05.25 13:00medipress.huEgy több ezer Costa Rica-i felnőttet vizsgáló kutatás kimutatta, hogy a tejtermékek fogyasztásának szintje nem befolyásolta statisztikailag jelentős mértékben a szívroham kockázatát.
„A tejtermékek nagyon összetett anyagok” – nyilatkozta a Nutrition, Metabolism and Cardiovascular Diseases online kiadásában megjelent tanulmány szerzője, Stella Aslibekyan, a Brown University kutatója. „Teljességükben vizsgáltuk a szívroham kockázatát és a tejtermékeket, és kiderült, hogy az eredmény nulla. Talán nem ott van a bizonyíték.”

Aslibekyan nem állítja, hogy a telített zsírok ártalmatlanok, viszont úgy véli, hogy a tejtermékekben lévő más tápanyagok védő hatást gyakorolhatnak a szívbetegség ellen.
E jótékony hatású tápanyagok közé tartozik a kalcium, a D-vitamin, a kálium, a magnézium és a konjugált linolsav. A kutatás során Aslibekyan munkatársaival 3630 középkorú Costa Rica-i férfi és nő adatait vizsgálta, akik 1994-től 2004-ig egy epidemiológiai tanulmányban vettek részt.
Az eredményekből az derült ki, hogy a szívrohamon átesett alanyok tejtermék fogyasztása nem tért el szignifikáns mértékben azokétól, akiknek nem volt szívrohama.
Még a legnagyobb fogyasztók esetében sem találtak jelentős összefüggést a tejtermékfogyasztás és a szívroham kockázata között. A legnagyobb mennyiség a vizsgált személyek esetében napi 593 gramm tejtermék volt.
Akkor sem mutattak ki összefüggést a tejtermékfogyasztás és a szívroham kockázata között, amikor más kockázati tényezőket, köztük a dohányzást, a derék-csípő arányt, az alkoholfogyasztást és a testmozgást is figyelembe vették.
Baylin a tejtermékek összetettségét a tojáséhoz hasonlítja, amely régebben magas koleszterintartalma miatt sok fogyasztó számára okozott aggályokat, mára azonban ennél összetettebb módon tekintenek rá a benne rejlő egyéb védő hatású tápanyagoknak köszönhetően.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


