A D-vitamin védőhatással van egyes ráktípusokra is
A D-vitamin védhet a szívinfarktustól
Azoknak a férfiaknak, akiknek D-vitamin szintje alacsony, nagyobb a kockázata a szívinfarktusra - állítják amerikai kutatók.
2008.06.11 15:20MTIA tanulmány megállapítása szerint a D-vitaminban hiányt szervező férfiaknak két és félszer nagyobb a kockázata a szívinfarktusra, mint azoknak, akiknek megfelelő a D-vitamin szint a vérében. A halállal végződő infarktusok száma különösen kiemelkedő volt az alacsony vitaminszinttel rendelkezők esetében - mondta Edward Giovannucci, a bostoni Harvard orvosi iskolájának munkatársa, a tanulmány szerzője.
A kutatás során 454 egészségügyi szakembert vizsgáltak, akiknek életkora 40 és 75 év között volt, és halálos vagy nem halálos infarktuson estek át, valamint 900 olyan férfit, akiknek nem volt szívproblémájuk. A vizsgálatban résztvevők egészségi állapotát tíz évig követték nyomon. Az eredményeket az Archives of Internal Medicine című szakfolyóiratban tették közzé. Az összehasonlításban a vér egy milliliterében 15 nanogramm alatti D-vitaminszint számított alacsonynak, a 30 nanogramm fölötti pedig normálisnak.
A D-vitamin segíti a kálcium beépülését a csontokba, hiánya csontritkuláshoz vagy törésekhez vezethet. Több tanulmány jelezte az utóbbi időben, hogy a D-vitaminnak egyéb egészségügyi előnyei is vannak. Védőhatással rendelkezik egyes ráktípusokkal, a perifériás érbetegségekkel, valamint a tuberkulózissal szemben. Más közlemény szerint az alacsony D-vitaminszint növeli a szívbetegségek és a szélütés kockázatát.
Giovannucci azt javasolja, hogy a páciensek keressék fel orvosukat, végeztessenek vérvizsgálatot, és ha D-vitamin szintjük alacsony, szedjenek étrendjüket kiegészítő vitamint. A D-vitamin előnyös hatása többféle módon kialakulhat: csökkentheti a vérnyomást, befolyásolja a gyulladásokat, csökkenti a koronáriák elmeszesedését, hatással van a szívizmokra vagy csökkenti a légúti fertőzéseket télen - mondta Giovannucci.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


