Nagyobb az esély a rák túlélésére velük!
Zöldek mentik meg az életünket?
Életmentő lehet a zöld színű zöldségek fogyasztása? A rákos betegek nagyobb túlélési eséllyel számolhatnak, ha rendszeresen eszik őket...
2012.04.05 14:25ma.huA mellrákkal diagnosztizált nők nagyobb valószínűséggel élik túl a betegséget, ha minden nap esznek zöld leveles zöldséget - állítják kutatók.
A nagyszabású kínai tanulmány összefüggést talált az emlőkrákos megbetegedések túlélése éz olyan, keresztesvirágú zöldségek fogyasztása között, mint a brokkoli vagy a káposzta.
A kutatók közel 5000 nőt követtek nyomon, 5 éven át, onnantól kezdve, hogy mellrákkal diagnosztizálták őket. Felfedezték, hogy minél több keresztesvirágú zöldséget evett egy nő a diagnózist követő, első három évben, annál kisebb valószínűséggel halt meg.
Ahogy a fogyasztás növekedett, úgy csökkent az elhalálozás esélye. Az emlőrák kiújulásának kockázata ugyancsak leesett, 21-35 százalékkal.

A tanulmány ideje alatt 587 nő halt meg, közülük 496 a mellrák miatt. A kutatók 615 esetben jegyezték fel a betegség kiújulását.
A tanulmány arra is rámutat, hogy a keresztesvirágú zöldségek fogyasztása igen eltérő Kínában és a Nyugaton. Kínában a gyakran fogyasztottak közé tartozik a fehérrépa, a kínai kel, a bok choy (kínai káposztaféle fehér hajtásokkal és széles, sötétzöld levelekkel), a brokkoli és a kelbimbó inkább a nyugati országokban "divat" - mondta el Dr. Sara Nechuta tanulmányvezető a Nashville-i Vanderbilt egyetemről.
A másik kiemelendő dolog, hogy Nyugaton sajnos kevésbé fogyasztanak az emberek zöldségeket, mint Kínában.
Ezért kisebb szervezetükben az olyan bioaktív vegyületek szintje, mint a izotiocionátok és indolok, amelyek szerepet játszanak a rák leküzdésében ezekben a zöldségekben - függően a zöldség típusától és mennyiségétől.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:38 Döbbenetes felvételek: úgy repedt meg a föld a Fülöp-szigeteken, mintha gyurma lenne
- 6:34 Száz évvel Gaudí halála után új korszak kezdődik: felavatták a Sagrada Família legmagasabb tornyát
- 20:30 A pápa az MI-ről: nem a technológia, hanem a hatalom koncentrációja a legnagyobb veszély
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


