Depresszióssá is tehet a hambi és a pizza?
A gyorséttermi kaja a pszichiáterhez vezet?
Nemcsak a vonalainkat teszik tönkre a gyorséttermi ételek - búskomorrá is tehetnek! Mentális egészségünket a kutatók szerint szintén befolyásolják.
2012.04.02 08:15ma.huRégóta tudjuk, hogy a karcsúságunkra befolyással vannak a gyorsételek - a gyorsan elkészíthető, hamar bedobható finomságok gyakori fogyasztása nemcsak elhízással járhat, de egy új tanulmány szerint a hangulatunkra is hatással van.
Az olyan ételeké, mint a hamburger, hot dog vagy a pizza növeli a depresszió kialakulásának esélyét.

Egy, spanyol kutatók által végzett tanulmány rámutatott, hogy azok, akik szívesen fogyasztják rendszeresen a gyorséttermi ételeket, 51 százalékkal hajlamosabbak a depresszióra, mint akik kevésbé esznek vagy nem is fogyasztanak ilyesmit.
A tanulmányt Las Palmas de Gran Canaria illetve Granada egyeteme végezte.
"Minél több gyorsételt eszünk, annál jobban nő a depresszió kockázata" - summázta Almudena Sanchez-Villegas, a tanulmány vezetője.
A projekt 8964 résztvevőt számlált, akiket sosem diagnosztizáltak depresszióval és sosem kezeltették magukat a betegség miatt.
Majd a kutatók azt vizsgálták, hogy átlagosan hat hónap múlva ezek közül hányan lettek depressziósak: 493-at kellett diagnosztizálni és kezeltetni a mentális probléma miatt.
Kapcsolódó írások:
- Kevesen tudnak szembenézni az egyedülléttel depresszió nélkül
- A "vörös hús átka"? - Nélküle jön a depresszió
- Irány a lejtő? Túl sokat várnak maguktól az idősebb anyukák
- Az idősebb anyák előbb lesznek depressziósak?
- A depressziós gyerek kivívja a többiek ellenszenvét?
- Vigaszételek, amik nem hizlalnak!
- Elbutulunk a gyorséttermi ételektől?
- Létezik a hamburgeres másnaposság
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:38 Döbbenetes felvételek: úgy repedt meg a föld a Fülöp-szigeteken, mintha gyurma lenne
- 6:34 Száz évvel Gaudí halála után új korszak kezdődik: felavatták a Sagrada Família legmagasabb tornyát
- 20:30 A pápa az MI-ről: nem a technológia, hanem a hatalom koncentrációja a legnagyobb veszély
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


