Az étrend titka az egészséges ételek túlsúlya
Plusz 3 évet kapunk a mediterrán diétával az élettől
Senki sem kételkedik abban, hogy a mediterrán diéta követése egészséges választás - ám a kutatók szerint plusz három évet is hozzáad az ember életéhez!
2011.12.26 14:55ma.huNem hit kérdése: a mediterrán diéta nagyon egészséges - követésével olyan fontos anyagokhoz jut a szervezetünk, mint például az antioxidánsok.
Az étrend antioxidánsban igen gazdag, ennek köszönhetően harcol a rák, a szívproblémák kialakulása ellen és lassítja az öregedés folyamatát is.
A kutatók 1200, 70 év feletti ember étkezési szokásait tanulmányozták, és megállapították, hogy a mediterrán diéta követői 2-3 évvel tovább élnek, mint akik nem ezt az étrendet választották.
A tanulmány figyelembe vette, hogy a vizsgált emberek mennyi gyümölcsöt, zöldséget, gabonát, húst és halat fogyasztottak, ahogyan azt is, milyen mennyiségben ittak alkoholt.
A programba idősebb férfiak és nők kerültek bele, az 1970-es évek óta, akiknek általános egészségi állapotát ezt követően néhány évente ellenőrizték.

Azok a résztvevők, akik a mediterrán étrendet követték, 20 százalékkal nagyobb valószínűséggel éltek 8 évvel később is - állapították meg a svéd Göteborg egyetem kutatói. Átlagosan 2-3 évvel éltek tovább, mint akik más étrendet követtek.
A zöldségek és gyümölcsök tartalmaznak annyi antioxidánst, hogy megelőzzék a rák és a szívproblémák kialakulását. Ha több zöldséget és halat eszünk, kevesebb állati termékkel telik meg a szervezetünk.
Tehát fogyasszunk több gyümölcsöt, zöldséget, halat és finomítatlan gabonafélét, de kevesebb tejterméket és húst, melyek több telített zsírt tartalmaznak - mondta el Gianluca Tognon, akinek tanulmánya az Age folyóiratban jelent meg.
"A tanulmányokból kiderül, nem lehet kétségünk afelől, hogy a mediterrán diéta jobb egészséget eredményez - időseknek és fiataloknak egyaránt".
Az ajánlott ételfélék mellett javasolt az olívaolaj fogyasztása - sokkal jobb és egészségesebb, mint a főzéshez-sütéshez használt vaj.
Olívaolajat használhatunk salátaöntetek helyett is. Telítetlen zsírban gazdag, amely megvéd a betegségekkel szemben. A mediterrán diétát egyébként a görög és dél-olasz étrend inspirálta, ahogyan az a nevében is megmutatkozik.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:38 Döbbenetes felvételek: úgy repedt meg a föld a Fülöp-szigeteken, mintha gyurma lenne
- 6:34 Száz évvel Gaudí halála után új korszak kezdődik: felavatták a Sagrada Família legmagasabb tornyát
- 20:30 A pápa az MI-ről: nem a technológia, hanem a hatalom koncentrációja a legnagyobb veszély
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


