Védi a fiatal nők szívét az Omega-3 zsírsav
Halra is szavazzon, ha babát szeretne!
A gyermekvállalási korban lévő nők csökkenthetik szívproblémáik kockázatát, ha rendszeresen fogyasztanak omega-3 zsírsavakban gazdag halat - állapították meg dán kutatók.
2011.12.06 20:25MTITanulmányuk az első, amely fiatal nőknél is vizsgálta, hogy a hal étrendbe iktatása milyen hatással van szívük egészségére.
Kiderült, hogy azoknál, akik csak ritkán vagy soha nem ettek halat, 50 százalékkal gyakoribb volt a nyolc évig tartó követés alatt a szív- és érrendszeri problémák előfordulása, mint azoknál, akik rendszeresen fogyasztottak halat.
Azokhoz képest pedig, akik minden héten legalább egyszer illesztettek halételt étrendjükbe, 90 százalékkal volt magasabb az előző csoport szívérrendszeri kockázata.

A Hypertension című szakfolyóiratban közzétett tanulmányhoz egy nagyszabású dán követéses vizsgálat adatait elemezték, amely 49 ezer, 15-49 éves nő bevonásával nyolc éven át készült.
Már a nők harmincas évei végén összefüggés mutatkozott a halfogyasztás és a szívproblémák között - emelte ki Marin Strom kutatásvezető, a koppenhágai Statens Serum Intézet munkatársa, aki azt javasolja, hogy hetente kétszer egyenek halat a fiatal nők.
A szakemberek ajánlják például a tőkehalat, lazacot, heringet és a makrélát, amelyek mind gazdagok többszörösen telítetlen omega-3 zsírsavakban.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:38 Döbbenetes felvételek: úgy repedt meg a föld a Fülöp-szigeteken, mintha gyurma lenne
- 6:34 Száz évvel Gaudí halála után új korszak kezdődik: felavatták a Sagrada Família legmagasabb tornyát
- 20:30 A pápa az MI-ről: nem a technológia, hanem a hatalom koncentrációja a legnagyobb veszély
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


