Megvéd a barna- és teljes kiőrlésű kenyér
Nem a levegőbe beszélnek: a bélrákot is megelőzi
Váltsunk barna kenyérre! Megéri: egy új felfedezés szerint fogyasztásával ötször kisebb a valószínűsége annak, hogy bélrákos lesz az ember.
2011.11.11 08:15ma.huNem véletlen, hogy ajánlott a barna kenyér vagy a teljes kiőrlésű kenyér fogyasztása. Ötször kevesebb eséllyel alakul ki bélrák azoknál, akik naponta háromszor esznek belőle.
A nagyjából 2 millió ember bevonásával készült tanulmány rámutatott: a magas rosttartalmú étrend jelentős védelmet nyújt a rákkal szemben, mely Nagy-Britanniában például a harmadik leggyakoribb rákfajta.
Korábban sem volt titok, hogy a szívproblémák megelőzésére javasolt a barna- illetve a teljes kiőrlésű kenyér, a rákos megbetegedésekkel szembeni védelem azonban nem volt egyértelmű.

A rostok áldásos hatásait már az 1960-as évek óta sejtették a kutatók: a belek munkáját segíti a fogyasztásuk, megóvva ezzel az embereket a ráktól. Mindezt azonban eddig nem erősítették meg.
A legutóbbi felfedezés - 25 tanulmányt alapul véve - kimutatta, hogy ha napi étkezéseink során 3 adag barna kenyeret vagy teljes kiőrlésű kenyeret eszünk, 20 százalékkal csökkentjük a bélrák jelentkezésének esélyét. A felfedezés a British Medical Journal lapban jelent meg.
Egyértelmű összefüggés volt a rizikó csökkenése és a rostdús táplálkozás emelkedése között - mondta el Dr. Dagfinn Aune, az Imperial College London epidemiológusa.
A rostban nagy mennyiségben megtalálható magnézium és folát ugyancsak köthető a rák esélyének csökkenéséhez. A vastag- és végbélrák megelőzéséhez ugyancsak köthető a rostdús táplálkozás.
Meglepő módon azonban a tanulmányok nem szolgáltattak bizonyítékot arra, hogy a hüvelyes növények - például bab, lencse, borsó, vagy a sok zöldség és gyümölcs is ilyen védelmező hatással lenne ugyanezen rák ellen.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


