Csökkenti a nyálkahártya-sérülést a szamóca!
Ki hitte volna? Az eper kiüti az alkoholt
Zavar, hogy előző este a városban kissé felöntöttünk a garatra? Úgy tűnik, eper fogyasztásával korrigálhatjuk a problémát. Ez a finom gyümölcs még fel nem fedezett erőkkel bír.
2011.10.27 10:15ma.huAz eper képes rá, hogy megvédje a gyomor nyálkahártyáját az alkoholtól - derítették ki kutatók. A felfedezés a gyomorfekély kezeléséhez is igen jól jöhet.
A kutató patkányokon próbálták ki a dolgot: etanolt kaptak, ám azoknak a patkányoknak a gyomor nyálkahártyája, amelyeknek eperkivonatot is adtak, kevésbé szenvedett sérülést.
Természetesen ez nem jelenti azt, hogy mostmár elég egy kis epret tartani otthon, és indulhat a tivornya...

Sara Tulipani kutató, a barcelonai egyetem munkatársa elmondta: az eper pozitív hatásai nemcsak antioxidáns tartalmának köszönhetők. Aktiválják az antioxidánsok védő hatását és az enzimeket a testben.
A kutatók szerint az eperben gazdag étrend mindenféle gyomorbajtól megóv minket, és lelassítja a gyomorfekély kialakulásának folyamatát is.
Maurizio Battino, az itáliai Marche politechnikai egyetem kutatója a Plos One lapnak azt mondta, nem gondolták, hogy a tanulmány a részegség hatásainak mérséklésére is fényt derít.
Az olasz, szerbiai és spanyol kutatókból álló csoport bízik benne, hogy mindazok az összetevők, melyeket az eper tartalmaz, segítséget adhatnak a gyomorfekélyt megelőző, antioxidánst tartalmazó gyógyszerek készítéséhez.
Az epernek igen nagy szerepe lehet olyan, különböző gyomor betegségek gyógyításában is, melyek a szabadgyökök jelenlétének is köszönhetők.
A gyomorhurut, illetve a gyomor nyálkahártya-gyulladás az alkohol miatt lehet, de okozhatják vírusos fertőzések, illetve nem szteroidos gyulladáscsökkentő gyógyszerek és olyan orvosságok is, melyeket a Helicobacter pylori baktérium kezelésére használnak.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


