Nemcsak szexi, a nyelőcsőrák ellen is jó az eper
Eperkivonattal egészítik majd ki a kemoterápiát?
Az eperfogyasztás csökkenti a nyelőcsőrák kialakulásának kockázatát - a kutatók nem zárják ki, hogy a jövőben a kemoterápiát eperkivonattal egészítenék ki.
2011.04.19 08:55medipress.huAz Amerikai Rákkutatók Szövetségének éves kongresszusán, Orlandóban elhangzott előadás alapját képező vizsgálatot Kínában végezték.
Dr. Tong Chen és munkatársai megállapították, hogy az eper nagymértékű fogyasztása csökkenti nyelőcsőben a rákelőző elváltozások differenciálatlansági fokát, valamint egyes, rákkeltésben szerepet játszó molekuláris folyamatok kialakulását.
Egy korábbi vizsgálatban Chen és munkatársai fagyasztott eper kedvező hatását bizonyították: a gyümölcs patkányokban gátolta a nyelőcsőtumor kialakulását. Erre alapozva koncentráltak a rákot megelőző elváltozásokra emberekben.
Az eper napi fogyasztása számos, a nyelőcsőrák kialakulásban szerepet játszó molekuláris folyamatot gátolt, csökkentette az érintett sejtek osztódását, a gyulladást, és a gének kifejeződését.

A vizsgálatban 36 résztvevő hat hónapon keresztül naponta 60 gramm fagyasztott-szárított eperkivonatot fogyasztott. A vizsgálat előtt és után szövetmintát vettek az alanyok nyelőcső-nyálkahártyájából, és a 36 esetből 29-ben csökkent a rákelőtti elváltozás súlyossági foka.
Ezekből az elváltozásokból hosszú idő múlva tényleges daganat alakulhat ki. A vizsgálat legnagyobb eredménye, hogy az eper ezen folyamat bekövetkeztét gátolja. Ugyan újabb tanulmányok segítségével meg kell erősíteni a következtetéseket, azonban Chen nem zárja ki, hogy a jövőben a kemoterápiát eperkivonattal egészíthetnék ki.
A nyelőcsőrák leggyakoribb szövettani típusa a laphámrák (az esetek 95 százaléka), a túlélési arány igen alacsony, a betegek mintegy 10 százaléka éli meg a daganat felismerését követő ötödik évet.
A nyelőcsőrák igen gyakori daganat Kínában, Japánban, Dél-Afrikában, Iránban, Franciaországban és Puerto Ricóban.
A kockázati faktorok között szerepel a dohányzás, és az alkoholfogyasztás, a kevés gyümölcsfogyasztás, illetve a túlsózott, valamint a vegyszerekkel, gombával szennyezett ételek.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


