Még egy ok, hogy majszoljuk a csokit
Csokival csökken a szélütés kockázata?
Minél több csokoládét ettek a nők, annál kisebb volt a szélütés miatti halálozásuk kockázata - állapította meg egy svéd felmérés.
2011.10.11 13:00MTIAz amerikai kardiológusok kollégiumának folyóiratában ismertetett tanulmányban 33 ezernél több nő csokoládéfogyasztása és szélütés miatti halálozási kockázata közti összefüggést elemezték.
Az eredmények újabb bizonyítékkal szolgálhatnak a kakaó szívvédő hatására. "Tekintve, hogy a tanulmány megfigyelési jellegű volt, megállapításai nem jelentenek bizonyítékot arra, hogy maga a csokoládé az, amely csökkenti a szélütés kockázatát" - jelezte Susanna Larsson kutatásvezető, a stockholmi Karolinska Intézet munkatársa.
Hozzátette, hogy a csokoládénak vannak egészségügyi előnyei, de túl sok belőle káros hatást is kiválthat.

Az elemzéshez egy 1997-ben zajlott egészségügyi felmérés adatait használták fel, amelyben a megkérdezett nők életkora 49 és 83 év között volt.
A követés egy évtizede alatt összesen 1549 szélütés fordult elő a 33 ezernél több nő között.
A legtöbb, hetente 45 grammnál több csokoládét evők csoportjában évente 2,5 ezrelék volt a szélütés gyakorisága, míg a legkevesebb, hetente 9 grammnál kisebb mennyiségű csokoládét evők között ennek háromszorosa, évente 7,8 ezrelék volt a szélütés előfordulásának gyakorisága.
Egy tábla csokoládé általában 50-100 gramm között van. A szakemberek úgy vélik, hogy a csokoládé szívvédő hatásának hátterében a kakaó flavonoid nevű anyaga állhat, amelynek ismert antioxidáns tulajdonsága.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


