Jobban megy a számolás, ha bevágjuk őket
"Csak az elmém miatt borozok és csokizok!"
Tökéletes kifogás arra, hogy az étkezéseket egy falat csokis desszerttel és egy pohár Merlot-val tegyük teljessé: a kutatások szerint ugyanis a vörösbor és a csokoládé jót tesz elménk egészségének!
2011.05.18 19:00medipress.huA keserű csokoládéban és a borban természetesen előforduló polifenolok értágító hatásúak, ezáltal felgyorsítják az agyunkba irányuló véráramlást. Így bőséges oxigénben és cukorban részesül, ami megkönnyíti és felgyorsítja a bonyolult számítások elvégzését.
Az említett ínyencségeket kedvelők bizonyára örömmel hallják, hogy a polifenolok kombináltan a leghatékonyabbak. Más szóval ha egyszerre fogyasztják a csokoládét és a vörösbort, jobban járnak, mintha egymagában kortyolnák el pohár borukat.

Az elmélet a Northumbria Egyetemen végzett két tanulmányból ered. Az elsőben egészséges felnőtteket vizsgáltak, miután a vörösbor csodálatos összetevőjét, resveratrolt tartalmazó kapszulákat szedtek.
A képalkotó vizsgálatok a kiegészítő elfogyasztását követően jelentős növekedést mutattak ki az agyi véráramlásban.
A borkedvelőknek az a rossz hír, hogy a kísérletben alkalmazott resveratrol mennyiség több rekesz bornak felelne meg, de szerencsére ezt a mennyiséget egészségboltokban beszerezhető kiegészítőkből be lehet vinni a szervezetbe.
Egy másik kísérletben az önkéntesek különféle polifenolokban gazdag csokoládés italt fogyasztottak. Ezt követően sokkal pontosabban, és sokkal gyorsabban végezték a fejszámolási feladatokat.
Ráadásul a növényi vegyületek az intenzív agymunkának köszönhetően kialakuló fáradtságot is ellensúlyozták. A kísérletben használt polifenol mennyiség azonban napi 5-10 tábla csokoládénak felel meg.
További kutatások kimutathatják, hogy kisebb mennyiség is jótékony hatást gyakorol.
A dietetikusok a csokoládé magas zsír- és cukortartalma miatt azt javasolják, hogy csak jól kiegyensúlyozott étrend keretében fogyasszuk, amely nagy mennyiségben tartalmaz kevésbé ínycsiklandó élelmiszereket, például barna rizst, lencsét, valamint zöldségeket és gyümölcsöket.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


