A vezetőfülkéből terjedhetett el a tűz

Metrótűz: ajtóhibás volt a kiégett metrószerelvény

Ajtóhibás volt a kedden kiégett metrószerelvény, a jármű az után néhány perccel kezdett el füstölni, hogy a vezető az utasokat leszállította az Árpád hídi megállóban.

2011.04.20 15:01MTI

A vizsgálat lezárultáig nem lehet biztosat mondani, de valószínűleg elektromos zárlat keletkezett.
   
Gulyás Attila, a Metróközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke szerdán az MTI-nek azt mondta, a szerelvényt - miután leszállították az utasokat - a kihúzó vágányra vitték, majd vitték volna a kocsiszínbe Kőbánya-Kispestre, amikor elkezdett füstölni, majd kigyulladt.
   
Elmondása szerint a legnagyobb odafigyelés mellett sincsen száz százalékos garancia arra, hogy ilyen esetek nem fordulnak elő, mert a 3-as vonalon 30 éves, vagy annál is idősebb Ev3-as szerelvények is közlekednek, amelyek csak a minimális, szükségszerű felújításokon estek át az évek során.
   
Évek óta tervezik, hogy a 3-as vonal pályáját és alagútját felújítják és lecserélik a szerelvényeket, de a BKV-nak anyagi helyzete miatt a fenntartás is problémákat okoz - mondta Gulyás Attila. Ha nem csak a legszükségszerűbb javításokat kapnák meg, akkor nagyban növelhető lenne az üzembiztonságuk, de a BKV-nak erre sincs pénze - hangsúlyozta, úgy összegezve: "csodákat tenni ezzel az eszközparkkal, ilyen pénzügyi feltételek mellett nem lehet".
   
Hozzátette: amint lezárult a vizsgálat, és kiderült, mi okozta a tüzet, az összes Ev3-as szerelvényt be fogják hívni átvizsgálásra, és ha kell, a szükséges óvintézkedéseket meg fogják tenni.
   
A pálya és az alagút állapota változó a 3-as vonalon, mivel négy ütemben adták át a forgalomnak. Az évek alatt viszont csak kisebb felújításokat végeztek, ezért az egész vonal "megérett" a teljes felújításra. Ennek során a síneket kibontják, kicserélik az áramellátó, betápláló rendszereket, biztosító berendezést is. Ezen a vonalon még vízködölő berendezések sincsenek, amelyek egy tűz esetén működésbe lépnének, a 2-es vonalon viszont ezeket a felújítás során beszerelték.
   
Amíg nem zárul le a vizsgálat, addig csak találgatni lehet, hogy mi okozta a tüzet, de valószínűsíthetően elektromos zárlat keletkezett. Gulyás Attila szerint a szakemberek, akik a kimenekítésben és a helyzet kezelésében vettek részt a "helyzet magaslatán álltak", jól kezelték az ügyet.
   
Gulyás Attila hangsúlyozta azt is, hogy a tűzesettől függetlenül a metró továbbra is a legbiztonságosabb üzem.

A vezetőfülkéből terjedhetett el a tűz

A metrókocsi vezetőfülkéjében keletkezhetett tűz kedden abban a szerelvényben, amelynek egyik kocsija teljesen kiégett - mondta Kisdi Máté, a Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság szóvivője.
   
Elmondása szerint az ügy kivizsgálására a tűzoltóságnak 30 napja van, de vélhetően igazságügyi szakértőt is bevonnak az eset kivizsgálásába, amely miatt tovább tarthat a jelentés elkészítése.
   
A vizsgálatok lezárultáig a tűzoltóság nem nyilatkozik az esetről - tette hozzá Kisdi Máté.
   
Kedden teljesen kiégett egy metrószerelvény első kocsija a 3-as vonalon, az Árpád hídi megállónál. Kiégett a második kocsi első része is, az alagútban a kábelek összeégtek, a biztonsági világítást szolgáló lámpák leolvadtak a mennyezetről. A szerelvény az alagútban akadt el, de utasokat nem szállított, a metró vezetője pedig elhagyta a szerelvényt.
   
A metrótűz ügyében a BKK vezérigazgatója rendkívüli vizsgálatra kérte fel a BKV vezérigazgatóját, Kocsis Istvánt.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.