"Át akarják játszani"

Továbbra sincs megállapodás a MÁV és a VDSZSZ között

Nem született megállapodás a sztrájkkövetelésekről és a még elégséges szolgáltatásról a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok képviselői között kedden, a Herczog László közvetítő részvételével megtartott kollektív munkaügyi vitán.

2009.03.10 17:15MTI

A felek az egyeztetés folytatásának időpontját később tűzik ki. Az egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke úgy vélekedett, hogy a MÁV menedzsmentje nem veszi komolyan a szakszervezeti követeléseket, semmibe veszi a vasutasokat. Bárány Balázs az MTI-nek elmondta: a szakszervezetnek tudomása van arról, hogy a MÁV tulajdonában lévő 1.000 munkavállalót foglalkoztató ingatlankezelő cégnél 500 embert el akarnak küldeni, a céget pedig "át akarják játszani" a Honvédelmi Minisztérium egyik részvénytársaságának.

A VDSZSZ alelnöke megismételte, hogy követeléseik változatlanok, a sztrájkfelhívás érvényben van, bármikor folytatódhat a felfüggesztett vasutassztrájk. Az egyeztetés után Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az MTI-nek elmondta: a szakszervezet a tárgyaláson nem a követelésekről beszélt, hanem olyan problémát vetett fel létszámleépítéssel kapcsolatban, amelyről a MÁV Zrt.-nek nincs tudomása. A szakszervezet a munkáltató kérésére sem nevezte meg a létszámleépítés hírének forrását.

Sigulinszki Tibor közölte: a vasúttársaság az immár több mint egy éve tartó tárgyalásokon folyamatosan bizonyította az újabb és újabb követelések irrealitását, ebben most sem tudtak előbbre lépni. Továbbra sem teljesíthető egyetlen követelése sem a VDSZSZ-nek - mondta a szóvivő. A VDSZSZ követelése változatlanul az, hogy kapjon 250 ezer forintot minden vasutas a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, továbbá 10 százalék kiszervezési pótlék visszamenőleg a MÁV-leányvállalatainál dolgozók számára. Követelik a korábban bezárásra szánt mellékvonalak fejlesztését, valamint azt, hogy munkáltatói érdekből ne legyen létszámleépítés a társaságoknál.

A követelések része az is, hogy a MÁV-START Zrt. szálljon ki a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) HÉV üzletágának átvételére irányuló üzletből, amely 30 milliárd forintjába kerülne a MÁV-nak a Cargo privatizációs bevételéből.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.