"Át akarják játszani"
Továbbra sincs megállapodás a MÁV és a VDSZSZ között
Nem született megállapodás a sztrájkkövetelésekről és a még elégséges szolgáltatásról a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok képviselői között kedden, a Herczog László közvetítő részvételével megtartott kollektív munkaügyi vitán.
2009.03.10 17:15MTIA felek az egyeztetés folytatásának időpontját később tűzik ki. Az egyeztetést követően Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke úgy vélekedett, hogy a MÁV menedzsmentje nem veszi komolyan a szakszervezeti követeléseket, semmibe veszi a vasutasokat. Bárány Balázs az MTI-nek elmondta: a szakszervezetnek tudomása van arról, hogy a MÁV tulajdonában lévő 1.000 munkavállalót foglalkoztató ingatlankezelő cégnél 500 embert el akarnak küldeni, a céget pedig "át akarják játszani" a Honvédelmi Minisztérium egyik részvénytársaságának.
A VDSZSZ alelnöke megismételte, hogy követeléseik változatlanok, a sztrájkfelhívás érvényben van, bármikor folytatódhat a felfüggesztett vasutassztrájk. Az egyeztetés után Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az MTI-nek elmondta: a szakszervezet a tárgyaláson nem a követelésekről beszélt, hanem olyan problémát vetett fel létszámleépítéssel kapcsolatban, amelyről a MÁV Zrt.-nek nincs tudomása. A szakszervezet a munkáltató kérésére sem nevezte meg a létszámleépítés hírének forrását.
Sigulinszki Tibor közölte: a vasúttársaság az immár több mint egy éve tartó tárgyalásokon folyamatosan bizonyította az újabb és újabb követelések irrealitását, ebben most sem tudtak előbbre lépni. Továbbra sem teljesíthető egyetlen követelése sem a VDSZSZ-nek - mondta a szóvivő. A VDSZSZ követelése változatlanul az, hogy kapjon 250 ezer forintot minden vasutas a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, továbbá 10 százalék kiszervezési pótlék visszamenőleg a MÁV-leányvállalatainál dolgozók számára. Követelik a korábban bezárásra szánt mellékvonalak fejlesztését, valamint azt, hogy munkáltatói érdekből ne legyen létszámleépítés a társaságoknál.
A követelések része az is, hogy a MÁV-START Zrt. szálljon ki a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) HÉV üzletágának átvételére irányuló üzletből, amely 30 milliárd forintjába kerülne a MÁV-nak a Cargo privatizációs bevételéből.