Nem komoly a probléma
Gondok a 2-es metró biztosítóberendezésének átadásával kapcsolatban
Több probléma is nehezíti a 2-es metró új biztosítóberendezésének átadását, bár a hibák száma egyre csökken, a határidő nehezen tartható. A gyártó Siemens viszont állítja: a biztosítóberendezések tesztje megfelelően zajlanak, nincsenek komoly műszaki gondok.
2013.10.31 20:06MTIA problémák oka, hogy a vonat, a biztosítóberendezés és a menetrend egy rendszert képez, a szerelvényt a biztosítóberendezés vezeti. A tesztek többségében a vonatok viszont nem tudták tartani az előre beprogramozott menetrendet, a kézi vezetéshez képest bonyolultabb ellenőrzési rendszer miatt a vonatok több időt kénytelenek az állomáson tölteni. Előfordultak túlfutások az állomásról, és gyakori az is, hogy a rendszer ellenőrzése után nem nyitja ki az ajtót.
Emiatt a 90 másodperces követési idő nehezen tartható, és további probléma, hogy a vonalon óránkénti 70 kilométeres sebességet engedélyeztek, de a rendszer legfeljebb 65 kilométerrel tudja vezetni az Alstom szerelvényeit, felügyelt kézi vezérléssel pedig 63 kilométernél nem mennek gyorsabban a vonatok.
Az MTI úgy tudja, hogy november 11-ére tervezik az átadást, addig több este is újabb metrópótlásokra kell számítani.
A gyártó Siemens az MTI megkeresésére úgy reagált, hogy a 2-es vonalon a biztosítóberendezéseinek tesztjei megfelelően zajlanak, nincsenek komoly, a menetrendet veszélyeztető műszaki problémák. Hozzátették, hogy a 2-es és a 4-es vonal munkálatai nincsenek direkt összefüggésben, így az 4-es tervezett 2014. tavaszi átadása a Siemens részéről egyáltalán nincs veszélyeztetve.
A 2-es metró 2006-ban indult felújításának utolsó fázisa a biztosítóberendezés cseréje, emiatt pótolták októberben több napon is a 2-es metró szerelvényeit buszokkal. A rendszert már korábban telepítették, de a szovjet Ev-szerelvények csak a régi biztosítóberendezést tudták használni, ezért nem üzemelték be. Az új biztosítóberendezés beüzemelését ezért csak azután tudták elkezdeni, hogy az összes régi Ev-szerelvényt lecserélték a francia Alstomra.
A 4-es metró automata biztosítóberendezését is a Siemens gyártja.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:55 A Hamász átadta a Nemzetközi Vöröskereszt képviselőinek Edan Alexander túszt
- 16:51 Főpolgármesteri Hivatal: Karácsony Gergely felmentette a BKV vezérigazgatóját
- 16:42 Kelemen Hunor levélben kéri az erdélyi magyar közösséget George Simion megállításához
- 14:00 Kisiklott egy vonat Debrecennél, miután kacsaszállító kamionnal ütközött - videó
- 12:40 Szigorítja a bevándorlási szabályokat a brit kormány
- 10:27 A geotermikus energiát hasznosítanák Zalaegerszegen
- 8:25 Víztechnológiai kutatóközpontot hoz létre a Pannon Egyetem Nagykanizsán
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06