Nem ingott meg a francia gyártó

A Peugeot ellenáll a gazdasági visszaesésnek

A 2008-as év második felében, fokozódó ütemben romló gazdasági környezetben a Peugeot globális értékesítése elérte az 1 904 000 egységet, ez 3,2 %-os visszaesést jelent 2007-hez képest.

2009.01.23 12:39ma.hu

Az összeszerelt gépjárművek globális értékesítése 1 613 000 darab volt a tizenkét hónappal korábbi 1 786 000-rel szemben, ami 9,7%-os csökkenésnek felel meg. A visszaesés oka a világ autópiacainak az év utolsó négy hónapjában bekövetkezett brutális szűkülése. Ugyanakkor a részben összeszerelt egységek eladásai 291 000 darabra nőttek, ami 60,8%-os növekedésnek felel meg 2007-hez képest (181 000). 

A szűkülő európai piac ellenére a Peugeot jó ellenálló képességet tanúsított Nyugat-Európában, ahol a márka egyes fontosabb piacain a visszaesés erőteljes volt. A Nyugat-Európában realizált eladások elérték az 1 084 000 darabot, szemben az egy évvel korábbi 1 224 000 darabbal. Az értékesítés visszaesése (-11,4%) olyan piaci környezetben történt, ahol a csökkenés átlagos üteme az év negyedik negyedévében 20,7%-ra gyorsult. 

A Peugeot azonban ilyen körülmények között is tartotta magát kitűzött céljaihoz, és megőrizte piaci részesedését az egy évvel korábbi szinten, vagyis 7,3%-on. Sőt a Márka piaci részesedése még 0,1 százalékponttal nőtt is 2008 utolsó negyedévében. Franciaországban a Peugeot személyautó- és kishaszonjármű-piaci részesedése stabilan 17%, vagyis a 2007-essel azonos, miközben a forgalomba helyezések száma 1%-al visszaesett. A 206 + 207 páros a legjobban értékesített modellek első helyét foglalja el. Megújult kishaszonjármű-kínálatának köszönhetően a Peugeot 1,5 %-al növelhette az eladott mennyiségeket, így a márka részesedése elérte a 17,9 %-ot (+ 0,3 pont). Németországban a Peugeot részesedése 3 %-ról 3,1 %-ra emelkedett, miután a forgalomba helyezések száma 3000-rel nőtt. Spanyolországban, egy erősen szűkülő piacon a Peugeot szintén növelni tudta piaci részesedését 0,8 ponttal, 9,3 %-ra. 

A Nyugat-Európán kívül igen feszült gazdasági környezet ellenére a Peugeot nemzetközi eladásai 2007-hez képest ismét nőttek, 13%-al, így arányuk immár 39,8% a Peugeot összértékesítését tekintve. A Peugeot ebben a térségben összesen 757 000 egységet értékesített, ami 466 000 összeszerelt gépjárművet és 291 000 részben összeszerelt egységet jelent, ez utóbbinál a növekedés 2007-hez képest 60,8 %. 2008-ban tovább folytatódott az orosz leányvállalat fejlődése, eladásai 83,4 %-kal, 48 000 darabra nőttek.

Latin-Amerikában a 2008. évet az értékesítés visszaesése jellemezte (166 400 szemben a 2007-es 181 200-al). Ugyanakkor a Peugeot forgalomba helyezéseinek száma nőtt Brazíliában (+5,1 %) és Argentínában (+2,9 %). Szintén 2008-ban került sor az év végén a kompakt 207 bevezetésére négy karosszéria-változatban (3 ajtós, 5 ajtós, SW és szedán), így a márka kínálata egy nagyon dinamikusan fejlődő szegmensben gazdagodott. Kínában a 2008-as év az átmenet éve volt két újdonság bevezetésével: ezek a 307 berline és a 207 szedán. Ebben a környezetben – melyhez egy "árháború" is járult, amelyben a Peugeot nem vett részt – a márka eladásai elérték a 77 000-es darabszámot a 2007. évi 93 000-rel szemben. 

A teljes egészében megújult, és immár 5 modellből álló kínálattal – mely a professzionális ügyfelek elvárásainak igen széles spektrumát lefedi – a Peugeot 3,8%-al, 269 000 darabra növelte kishaszonjármű-eladásait, szemben a 2007. évi 259 000-el. A Bipperből, mely Európában elnyerte a Van of the year** címet, februári piaci bevezetése óta 25 000 darab fogyott. Az év másik újdonsága, az Új Partner folytatja hódítását, tavaly májusi piaci bevezetése óta 58 000 példányban kelt el.

A 107 eladásai elérték a 106 000 darabot, ami 2%-os növekedésnek felel meg, így sikerült előnyt kovácsolnia vonzó pozicionálásából úgy az alacsony használati költségek, mint az alacsony CO2-kibocsátás terén. A 206 eladási volumene stabilan tartja magas szintjét 291 000 egységgel. 

A 2008-ban értékesített 468 000 példánnyal a 207 megőrizte vezető szerepét, elsősorban Európában. Az európai piacon a harmadik legnagyobb számban eladott modellként a 207 az európai B-szegmenst is magabiztosan vezeti. A modell fejlődésének szimbóluma, a 207 CC, megerősítette első helyét a kupé-kabriók európai piacán. Az immár SW karosszériával, kifogástalanul alacsony széndioxid-kibocsátási értékkel és gazdaságos működéssel büszkélkedhető 308–családból 289 000 darab kelt el 2008-ban, így a Peugeot piaci részesedése az európai M1-szegmensben 0,3 százalékponttal nőtt. A megújult versenykörnyezetben az Új 407 82 000 példányban talált gazdára. 

2008-ban a Peugeot megszilárdította vezető pozícióját a 120 g-nál alacsonyabb CO2/km kibocsátású gépjárművek szegmensében, piaci részesedése 15,4%, ez november végéig 300 000 gépjárművet jelent. Jelentős mértékben hozzájárult ehhez az eredményhez a 207, mely az első helyet szerezte meg a 120 g CO2/km-nél alacsonyabb kibocsátású autók kategóriájában, 7,5 %-os piaci részesedéssel. 

A Peugeot október óta forgalmazza az Eurorepar alkatrészeket. (A termék magyarországi tervezett bevezetése 2009 tavaszára várható.) A kínálat hozzávetőleg nyolcvan százalékban lefedi az Európában forgalomban lévő, öt évnél idősebb, bármilyen márkájú gépjárművek karbantartási és kopási igényeit. Október óta ily módon 26 termékcsalád közel 5350 különböző cikkének forgalmazása zajlik. A kínálatot 2009-től 11 új termékcsalád gazdagítja, a cél összesen 15 000 cikkből álló kínálat kialakítása 2011-ig. 

A bizonytalan környezetben a Peugeot négy fő irányvonal mentén kíván újra a fejlődés útjára lépni: az európai piac legfontosabb szegmenseibe szánt termékújdonságokkal, alacsony fogyasztású és széndioxid-kibocsátású gépjármű-kínálattal, kishaszonjármű-kínálata teljes felfuttatásával, valamint nemzetközi fejlődése folytatásával. 

A 2009. év első újdonsága, a 308 CC, amely a 307 CC-t váltja fel, és amely a Peugeot szakértelmét kívánja megjeleníteni a kupé-kabriók szegmensében, hol a márka már több mint 650 000 autót értékesített. Így a 308 modellcsalád már három határozott személyiségű karosszéria-változatban lesz kapható.

A másik két újdonság egyértelműen két „hódító” autó lesz, két olyan szegmensben, ahol a Peugeot jelenleg nem képviselteti magát. Az első „hódító” újdonság - már tavasszal - az a sorozatgyártású autó, amelynek vonalvezetését és szolgáltatásait a Prologue mutatta be a legutóbbi Autószalonon. Ősszel követi majd a másik „hódító” újdonság, a Márka kínálatát gazdagító kompakt egyterű. 

A Peugeot kínálata többi tagjára is támaszkodhat, melyek szintén megfelelő választ nyújtanak a környezetvédelmi kihívásokra. Mint azt a márka a legutóbbi Autószalonon bejelentette, hamarosan megkezdődik az Új 407 alacsony kibocsátású változatának forgalmazása. A 130 g-nál kevesebb CO2–t kibocsátó autó elsősorban a vállalati flották piacán számíthat nagy érdeklődésre. 

Végül, a márka kishaszonjármű-kínálata teljes felfutására is számíthat, s így – többek között – élvezheti a Bipper és az Új Partner forgalmazásából származó előnyöket. 2009-ben a Peugeot a 2008-as év folyamán bevezetett újdonságok kiteljesedésének hatásait is élvezheti. Ily módon a 207 új karosszéria-változatai mozdíthatják elő a Márka növekedését a Mercosur-országokban és Kínában.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.