Kishaszonjárművek, nagy tervek

A Nissan alaposan felfejleszti kishaszongépjármű-üzletágát

Legutóbbi sajtótájékoztatóján a Nissan ismertette a kishaszongépjármű-üzletág bevételei megkétszerezéséhez és a teljes világpiacon a vevőelégedettség legmagasabb szintjének az eléréséhez kapcsolódó terveit.

2008.10.17 08:35ma.hu

A GT 2012 elnevezésű középtávú üzleti terv keretében előirányzott 13 új modell bevezetésének részeként 2009-ben a Nissan egy kishaszongépjármű-világmodellt mutat be. Az új autó, amely a 2007-es Tokiói Autószalonon bemutatott NV200 Concept tanulmányautó alapján jött létre, a jövő év tavaszán jelenik meg Japán útjain, ezt követően 2009 második felében Európában és a világ más piacain is.

A teljesen új kisáruszállítót – a tanulmányautóhoz hasonlóan – NV200-nak keresztelték el. Vonzó kialakítása ötvözi a praktikus és kényelmes használhatóságot, az alacsony üzemeltetési költségeket és a jó minőséget. Ötletes alapkoncepciója révén az NV200 kategóriában vezető helyen van a rakodótér nagyságának tekintetében.

Felismerve az európai kishaszongépjármű-állomány üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátás csökkentésének fontosságát, a Nissan bejelentette, hogy folytatja a hibrid-hajtású könnyű haszonjárművek fejlesztését, és 2012-re rendelkezésre áll a sorozatgyártásra alkalmas változat. A Hybrid Cabstar prototípusa, amelyet az idei Hannoveri Autókiállításon mutattak be, jól demonstrálja a Nissan elkötelezettségét a hibrid-technológia kishaszonjárművekben történő alkalmazása iránt, melyet a legkorszerűbb színvonalú akkumulátor-technológiával kombináltak. A fejlesztés a ZF hajtómű-szakembereivel együttműködésben történt.


Az ilyen járművek üzemi idejük nagyobb részét városi környezetben töltik el, ahol a megállás-elindulás üzemállapot a legjellemzőbb. A Nissan számításai szerint a CO2-kibocsátás és az üzemanyag-fogyasztás a hibrid-hajtás révén akár 30 %-kal is csökkenhet.

A Nissan bemutatóján szerepelt a megújult Cabstar is, amely új automata mechanikus sebességváltóval is forgalomba kerül. Ebben a változatban nincs tengelykapcsoló pedál, így a vezetők sokkal könnyebbnek és fáradság-mentesebbnek találják majd a vezetést, különösen városi környezetben, ahol a megállás/elindulás a jellemző közlekedési helyzet. E megoldás másik előnye, hogy a legfontosabb erőátviteli elemek - pl. a tengelykapcsoló – kopása kisebb, és ez lehetővé teszi az üzemeltetési költségek és a műhelyben töltött idő csökkentését.

A Cabstar vezetőfülkéjének belsejében is módosításokat hajtottak végre, melyek növelik a vezető és a kísérő kényelmét. A Cabstar ZD30 típusú, 3.0 literes dízelmotorral hajtott változata a jövőben dízel- részecskeszűrővel (DPF) is elérhető lesz. Ezzel csökken a károsanyag-kibocsátás és a jármű megfelel a szigorú Euro-5 emissziós határértékeknek.

Az automata mechanikus sebességváltóval vagy a DPF részecske-szűrővel 2009 tavaszától rendelhető meg a Cabstar. 2009 közepétől a Cummins ISB5-4H típusú, 4.5 literes dízelmotorral hajtott Atleon motorja átdolgozásra kerül, és így majd megfelel a későbbiekben életbe lépő Euro-5 emissziós előírásoknak.


A Madrid közelében fekvő Avilában működő gyár mellett – ahol a Nissan a Cabstar és Atleon könnyű tehergépkocsikat gyártja - külön Nissan felépítményező üzem létesült. Ez a központ eredeti, rendelésre készült felépítményekkel felszerelt változatokkal látja el a vevőket, ráadásul gyorsabban és jobb minőségben. A Nissan október 1-jén kezdi meg a felépítménnyel ellátott járművek értékesítését, és az előzetes számítások szerint az első teljes működésű évben 2000 felépítménnyel ellátott jármű kerül ki a központból.

A 13 új modell mellett az árbevétel növekedését a kishaszonjármű-értékesítés földrajzi kiterjesztésétől is várják. Szeptemberben a Nissan megkezdi a haszonjármű típuscsalád tagjainak értékesítését a rendkívüli lehetőségekkel bíró oroszországi piacon is. Az értékesítés két modellel, a Cabstarral és az NP300-as pickuppal kezdődik, de 2012-ig már hat modellre bővül a paletta. A Nissan már létrehozott egy nyolc kereskedőből álló értékesítési hálózatot, de további bővítést tervez.

A másik nagy elkötelezettséget, a vevő-elégedettség növelését a járművek, a vásárlási folyamat és a vevőszolgálat minőségi szintjének folyamatos javításával tervezik megvalósítani.

Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.