Csúcs ez a Cadillac...

Csúcstechnológia, kézi készítésű belső tér: ez az új Cadillac CTS

A teljesen új 2008-as Cadillac CTS luxus szedán 2008. tavaszán megérkezett Magyarországra, és az értékesítés óta eltelt három hónapban egyre népszerűbb hazánkban.

2008.07.21 12:03ma.hu

A 2002-ben megjelent elődjéhez hasonlóan az új modell új fejezetet ír a Cadillac történetében, ami a továbbfejlesztett motoroknak és váltóknak, valamint az izgalmas új külső-belső megjelenésnek köszönhető. A gazdaságos üzemmel és alacsonyabb károsanyag-kibocsátással párosított nagyobb teljesítmény valódi tervezői kihívást jelent, de a CTS mindezt teljesíti a közvetlen befecskendezéses technológia segítségével. 

A Cadillac CTS legerősebb motorja a General Motors új 3,6 literes, közvetlen befecskendezésű V6-os VVT erőforrása, mely 229 kW (311 LE) teljesítménnyel és 374 Nm nyomatékkal rendelkezik. Ez kiegészíti az alternatívaként kapható 2,8 literes V6-ost, mely 155 kW (211 LE) teljesítményt ad le. A közvetlen befecskendezéses technológia közvetlenül az égéstérbe fecskendezi az üzemanyagot, ami a levegő/üzemanyag keverék tökéletesebb égését biztosítja. 

A 3,6 literes VVT motornál a közvetlen befecskendezéses technológia 15%-kal növeli a teljesítményt, 8%-kal a nyomatékot és 3%-kal javul a fékezés-függő üzemanyag felhasználás is. A közvetlen befecskendezés ezen túl 25%-kal csökkenti a szénhidrogének kibocsátását is a hidegindítások során. A csúcstechnológiás közvetlen befecskendezéses turbódízel a jövő évtől lesz kapható a CTS-hez Európában. Most először a CTS modell elérhető lesz mind hátsókerék, mind összkerék-hajtásos változatban is. 

A választható sebességváltók között csak hatfokozatú változatokat találunk: az Aisin hatfokozatú kéziváltót vagy a Hydra-Matic 6L50 hatfokozatú automataváltót, ami szintén először rendelhető a CTS modellhez. A Hydra-Matic 6L50 hatfokozatú automata váltó megegyezik a 2005-ben bemutatott Cadillac STS-V váltójával, amely kialakításának köszönhetően csökkenti a motor fordulatszámát és növeli az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát. A futómű, a fékrendszer és kormánymű változtatásainak eredménye a jobb kormányreakció, a prémium „érzet” és nagyobb teljesítmény, ami dinamikus vezetési körülmények között is érvényesül. 

Új elemként jelenik meg a CTS modellnél a toronymerevítő, amely növeli az autó keresztirányú merevségét illetve javítja kormányzáskor kapott visszajelzést. Ez az újítás a nagy teljesítményű CTS-V modellnél mutatkozott be, most pedig módosították, adaptálták az összes új CTS modellhez. 

A finoman hangolt futóművön túl az aktív biztonságot szolgálja az új CTS-ben a továbbfejlesztett StabiliTrak jármű menetstabilitás elektronika. A StabiliTrak technológia integrálja a gépjármű szériatartozékának számító négycsatornás ABS rendszert a többfunkciós kipörgésgátló rendszerrel, a hidraulikus fék-asszisztenssel és a motorfék-üzemmód vezérlő rendszerrel.


Az új CTS sportosabb formát kapott, ami a luxus és a sportosság keverékét tükrözi. A gondosan formatervezett lökhárítók kiemelik az autó szélesebb nyomtávját és a karosszéria jobb dinamikáját. Az első lökhárító oldalsó légterelőkkel rendelkezik, ami a Cadillac Sixteen koncepcióautójának stíluselemére emlékeztetet. 

A CTS dinamikusabb, majdnem kupéformájú alakot kapott a megnövekedett teljesítménnyel összhangban. A CTS a „dupla” napfénytetőt a Cadillac SRX-től kölcsönözte, amelyen át az első és hátsó üléseken utazók egyaránt gyönyörködhetnek az égben. A CTS utastere eltérő, új design-t képvisel a Cadillac enteriőrökön belül. A felületkialakítás, technológia, anyaghasználat és szerkezeti kialakítások terén elért fejlődésnek köszönhetően a CTS utastere egyedülállóan ötvözi a kifinomult technikát, a precíz kézimunka szépségét és a luxus érzését. 

A felső műszerfal és az ajtókárpit kézimunkával készülnek, beépítésüket tapasztalt szakemberek végzik. Két szint kapható. Az Elegance szint a 2,8 literes V6-os erőforrással és hátsókerék-hajtással párosítható. A Sport Luxury kivitel mindkét V6-os motorral, valamint hátsókerék- és összkerékhajtással kapható. 

„A Cadillac márka reneszánszában az új CTS kiemelkedő szerepet játszik
” – nyilatkozta Jim Taylor vezérigazgató. “A vadonatúj Cadillac CTS a márka két fő hagyományát éleszti újjá: az innovatív technológiát és a precíz kidolgozást és fogdtatása az amerikai piacon minden várakozást felülmúlt”. 

A 2008-as CTS tervezésénél kimelkedő szempont volt, hogy - a Cadillac hagyományokhoz híven - biztonságos utaskörnyezetet teremtsen ebben a luxusautóban. Részletes jellemzők: Az új Cadillac CTS gyalogosvédelmi rendszert is tartalmaz az Európában és Japánban értékesített modelleken. Amikor a rendszer gyalogossal történő ütközést érzékel az első lökhárítónál, aktiválja a pirotechnikai motorháztető szerkezetet, ami felemeli a motorháztetőt, hogy plusz helyet teremtsen a motortér felett, és csökkentse a gyalogos fejét érő ütést. 

A gépjárműrendszer megfelel az összes EU-s biztonsági előírásnak, valamint tervezése lehetővé teszi, hogy fölismerje a gyalogossal történő ütközést a 27 - 45 km/h sebességtartományban.


Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.

Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!

Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.