Pénzügy
Magyarországon a 2015-ös szintre esett vissza a fizetési fegyelem egy felmérés szerint
A Magyarországon kiállított számlák 4 százalékát nem fizetik ki egyáltalán, szakértők szerint ebben jelentős romlás várható.
2022.10.06 01:30MTIMagyarországon a 2015-ös szintre esett vissza a fizetési fegyelem - közölte az EOS kintlévőség-kezelő és pénzügyi szolgáltató vállalat saját kutatása alapján szerdán az MTI-vel.
Az EOS Csoport 2019 után ismét átfogó kutatásban vizsgálta a lakosság és a vállalati szektor fizetési szokásait, 2022 tavaszán 16 ország mintegy 3200 döntéshozóját kérdezte meg.
A közlemény szerint a magyarországi ügyfelek a számlák 76 százalékát fizetik pontosan, ami nagyjából azonos a közép- és kelet-európai aránnyal, ám 3 százalékponttal elmarad a teljes európai 79 százalékos átlagtól, ez az arány nagyjából a 7 évvel ezelőtti fizetési fegyelemnek feleltethető meg.
Kiemelték, változtak a magyarországi fizetési határidők, míg 2019-ben a magyarországi vállalatok a lakosság felé átlagosan 30 napos fizetési határidővel számláztak, 2022-re ez 33 napra emelkedett, a vállalatok közötti (B2B) számlák fizetési határideje pedig 39-ről 43 napra nőtt.
A kutatásban rámutattak arra, hogy a hosszabb fizetési határidők sem elegendők, hogy ellensúlyozzák a válságok hatásait, a vállalatoknak még így is növekvő késedelmekkel kell szembenézniük. A felmérés szerint 2019-hez képest 5 százalékponttal, 15 százalékról 20 százalékra nőtt a késedelmesen fizetett számlák aránya, amely 2 százalékponttal magasabb az európai átlagnál.
A behajthatatlan követelések aránya megegyezik a legutóbb mért értékkel, a Magyarországon kiállított számlák 4 százalékát nem fizetik ki egyáltalán, szakértők szerint ebben jelentős romlás várható - írták.
Erre utal az is, hogy a megkérdezett magyarországi vállalatok körében kifejezetten pesszimista hangulat uralkodik. Míg 2019-ben csak 15 százalékuk látta pesszimistán a fizetési szokások alakulását, mára már minden negyedik cég szerint jelentősen romlani fog az ügyfelek fizetési hajlandósága a következő 2 évben, míg javulásra mindössze 18 százalék számít - hangsúlyozták.
Lencsés Tamás, az EOS Magyarország ügyvezetője a közleményben kiemelte, az idei kutatás rámutat arra, hogy a válságok nem múlnak el nyom nélkül, hatásuk pontosan lekövethető a statisztikai adatokban.
Az EOS csoport technológia-vezérelt kintlévőség-kezelő és pénzügyi szolgáltató vezető szerepet tölt be a követeléskezelési ágazatban, 24 országban működő telephelyein mintegy 20 000 ügyfélnek nyújt szolgáltatást a követeléskezelés minden területén, fő célágazatok a bankok, az ingatlanszektor, a szolgáltatóvállalatok, a közművek, valamint az e-kereskedelem. Az EOS több mint 6000 munkatársat foglalkoztat és az Otto csoporthoz tartozik.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:52 Kelemen Hunor: az erdélyi magyarság a hagyományos értékekhez hűen tudott fennmaradni
- 21:51 Ismét megjelenhet nyilvános programokon a brit uralkodó
- 20:50 Az EU újabb egy évvel meghosszabbította a mianmari szankciók hatályát
- 19:49 Emelkedtek a Prima Primissima díjakkal járó pénzösszegek
- 18:48 Farkas Sándor: a kormány célja, hogy 2030-ra az ország területének 27 százaléka legyen erdős terület
- 17:47 Vasárnap kezdődik és három hétig tart a 32. Festum Varadinum Nagyváradon
- 16:46 Karate Eb - Megvan a magyar csapat
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06