Járvány
Koronavírus - Megjelentek a közterhekkel kapcsolatos szabályok
Megjelentek a Magyar Közlönyben a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak enyhítésére hozott azonnali intézkedések.
2020.03.24 11:17MTIOrbán Viktor miniszterelnök hétfőn jelentette be, hogy a taxisok után további kisvállalkozóknak ad június 30-ig mentességet a kormány a kata átalányadó-fizetési kötelezettség alól a koronavírus-járvány miatt. A március 1-je előtt keletkezett kata-tartozásokra haladékot adnak; a turizmushoz és a vendéglátáshoz hasonlóan a magyarországi médiaszolgáltatások mentességet kapnak a kieső reklámbevételek miatt; a kilakoltatásokat és a lefoglalásokat, valamint az adóvégrehajtásokat felfüggesztik; és a veszélyhelyzet alatt lejáró gyes-, gyet- és gyed-jogosultságokat meghosszabbítják.
A közterhekkel kapcsolatos részletszabályozás szerint módosul a szociális hozzájárulási adóról, a kisadózó vállalkozások tételes adójáról és a kisvállalati adóról szóló törvény, és tételesen felsorolja az a huszonhat tevékenységi kört, amelyben alkalmazni lehet a közteherviselésre adott könnyítéseket.
A rendelet kimondja, hogy 2020. március, április, május és június hónapra mely tevékenységet végzők kapnak adómentességet a kata megfizetése alól.
Az adófizetési kötelezettség alóli mentesülés nem befolyásolja a társadalombiztosítási ellátásokra való jogosultságot és az ellátások összegét.
A februárban a törvény hatálya alá tartozott kisadózó vállalkozás a 2020. március 1-je előtt esedékessé vált kata szerinti adótartozását a veszélyhelyzet megszűnésének negyedévét követő hónaptól 10 havi egyenlő részletben - az egyes részleteket a tárgyhó 12. napjáig - fizetheti meg.
Az állami adóhatóság a 2020. március 1-jétől a veszélyhelyzet megszűnésének negyedévét követő hónapig és a részletfizetés időtartamára az adótartozásra pótlékot nem számít fel.
Ha az adózó az esedékes részlet befizetését nem teljesíti, akkor a kedvezményre való jogosultságát elveszti, és a tartozás egy összegben esedékessé válik.
A turizmusfejlesztési hozzájárulásra kötelezettnek, amelynek a turizmusfejlesztési hozzájárulást negyedévente kell bevallania, a 2020. április 20-ig benyújtandó bevallásában a 2020. január 1. és 2020. február 29. közötti, az évente bevallóknak a 2021. február 25-ig benyújtandó bevallásában a 2020. január 1. és 2020. február 29. közötti és a 2020. július 1. és 2020. december 31. közötti időszakra vonatkozó turizmusfejlesztési hozzájárulást kell megállapítania, bevallania és megfizetnie.
A szabályozás szerint ötezerről tizenötezer forintra emelkedik a PIN-kód nélkül is engedélyezett, érintéses fizetési kártyás vásárlások összeghatára április 15-től, ezzel becslések szerint a vásárlások csaknem 90 százalékánál a vevőnek nem kell megérintenie a POS-terminált.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:54 Háromszorosára emeli a kormány a katások ellátási alapját
- 16:50 Herczeg Zoltán kiakadt: ő 180 napot ült, a Bartók Béla úti gyanúsított 3 napot sem
- 14:50 Nyomozást indított a BRFK az augusztus 20-i rendezvény miatt
- 12:57 Meghalt egy végzős diáklány egy hévízi szállodában
- 10:59 Rollereket dobáltak a sínekre az Újpesti vasúti hídon
- 8:01 Osztie Zoltán bocsánatot kért, közben előkerült az akadémiájának juttatott 1,1 milliárd
- 12:25 Ezeket az iratokat vigyék magukkal a devizahitelesek a jogi konzultációra
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


