Közlekedés
Átadták a 83-as út győri bevezető szakaszának kibővített szakaszát
A fejlesztés mintegy 1,4 milliárd forint európai uniós és hazai költségvetési forrásból valósult meg a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában.
2018.08.10 13:04MTIÁtadták a 83-as út győri bevezető szakaszának kétszer kétsávossá és úgynevezett turbó körforgalmakkal kibővített szakaszát pénteken Győrben. A fejlesztés mintegy 1,4 milliárd forint európai uniós és hazai költségvetési forrásból valósult meg a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. beruházásában.
Kara Ákos, az Innovációs és Technológiai Minisztérium infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője az átadáson azt hangsúlyozta, hogy a fejlesztéssel biztonságosabbá vált az M1-es autópályára a fel- és lehajtás, valamint a győri bevezető szakasz közlekedése.
Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a három turbó körforgalom kialakítása, az egy kilométer hosszú győri bevezető szakasz kétszer kétsávossá bővítése és egy közvetlen ág kiépítése az M1-es felőli irányból Pápa felé az első üteme volt annak a beruházásnak, amellyel a 83-as út Győr és Pápa közötti szakasza kétszer kétsávossá bővül.
A mintegy negyven kilométer hosszú Győr és Pápa közötti szakasz bővítésének jelenleg a tervezése zajlik, a közbeszerzést jövő év elején írják ki, a kivitelezés pedig a harmadik negyedévben indul. A tervek szerint a bővítés és felújítás 2022 negyedik negyedévében fejeződik be.
A vezérigazgató-helyettes beszélt arról is, hogy a NIF Zrt. feladatai közé tartozik, hogy segítse azokat a közúti fejlesztéseket, amelyek megkönnyítik a megyei jogú városok közlekedését. Győr esetében ilyen egyebek mellett a keleti elkerülő és az országhatár közötti szakasz, valamint a győri elkerülő és Vámosszabadi közötti kerékpárút építése.
Simon Róbert Balázs, Győr 1. számú választókerületének fideszes országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy az M1 csomópont a felújítás előtt rendkívül balesetveszélyes volt. A következő évek feladata az lesz, hogy a Győr és Pápa közötti mintegy 50-55 perces menetidő a fejlesztéssel jelentősen csökkenjen és biztonságosabbá váljon a közlekedés - közölte.
Borkai Zsolt (Fidesz-KDNP) polgármester felidézte: a város 2006-ban döntött arról, hogy a dinamikus fejlődés érdekében biztonságosabbá és gyorsabbá tegye az úthálózatot a megyeszékhelyen. A fejlesztéseket önkormányzati, állami és európai uniós forrásokból valósítják meg.
A 83-as út kétszer kétsávossá bővítésének alapkövét tavaly december 22-én tették le Győr mellett. Akkor elhangzott, hogy a pápai reptér NATO-bázissá válása miatt vált sürgetővé a fejlesztés.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 19:49 Emelkedtek a Prima Primissima díjakkal járó pénzösszegek
- 18:48 Farkas Sándor: a kormány célja, hogy 2030-ra az ország területének 27 százaléka legyen erdős terület
- 17:47 Vasárnap kezdődik és három hétig tart a 32. Festum Varadinum Nagyváradon
- 16:46 Karate Eb - Megvan a magyar csapat
- 15:45 Élettársát akarta megöletni az az egészségügyi dolgozó, akit felfüggesztett börtönre ítéltek
- 14:44 Sulyok Tamás Fra John Dunlappal, a Szuverén Máltai Lovagrend nagymesterével találkozott
- 13:42 Megnyílt az MNB 100 kiállítás a Pénzmúzeumban
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06