Béremelés
Kritikus a helyzet a Volánoknál: 10-15 százalékos keresetfejlesztésre lenne szükség
A szakszervezetek szerint a magasabb keresetfejlesztést a gépkocsivezetői hiány és a karbantartók körében is tapasztalható elvándorlás miatt tartják indokoltnak.
2015.12.18 05:30MTIA zalai közlekedési szakszervezetek az egyre mélyülőbb foglalkoztatási nehézségek miatt 10-15 százalékos bérfejlesztést tartanak szükségesnek a Volán-portfólióban - közölte a Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDSZ) és a Zala Volán Személyközlekedési Szakszervezete (ZVSZSZ) csütörtökön az MTI-vel.
A szakszervezetek szerint a magasabb keresetfejlesztést a kritikussá vált gépkocsivezetői hiány és a karbantartók körében is tapasztalható elvándorlás miatt tartják indokoltnak. Közleményükben kitértek arra is, hogy a Volános keresetek több százalékkal alacsonyabbak a nemzetgazdasági átlagnál, valamint a társközlekedési alrendszerekéhez (MÁV, BKV) képest is jóval mérsékeltebbek.
A munkaerőhelyzetet tovább súlyosbítja, hogy az autóbusz-gépkocsivezetők mintegy 15 százaléka öt éven belül nyugdíjba vonul, az utánpótlás pedig egyelőre megoldatlan és bizonytalan. Tájékoztatásuk szerint van olyan megye, ahol a szolgáltatást már csak más megyéből átcsoportosított autóbusz-gépkocsivezetők foglalkoztatásával tudják megoldani.
"Amennyiben nem történnek kereseti és munkaerőpiaci téren érdemi döntések, olyan mértékű munkaerőmozgás várható, amely nem csak a versenyképesség és nem csak a szolgáltatási színvonal erőteljes visszaesését hordozza magában, hanem a működőképességet is veszélyezteti" - olvasható a közleményben.
A zalai szakszervezetek a 2017. évi piacnyitásból származó, a közösségi közlekedés minőségét érintő veszélyforrásokra is felhívták a figyelmet. Nem értenek egyet azzal a szándékkal, hogy a piacnyitás előkészítésével párhuzamosan egyes járatokat alvállalkozásba adjanak. Az érdekvédők szerint a piacliberalizáció következtében annyira sokszereplőssé alakulna a közlekedési piac, hogy a közlekedés összehangolása, irányítása rendkívül bonyolulttá válna.
Az érdekvédők szerint mindez ellentmond annak a kormányzati törekvésnek, hogy színvonalasabb, minőségibb legyen a közösségi közlekedés.
A szolgáltatási színvonal érdekében alágazati szintű aláírásgyűjtő akcióba kezdenek, ha a "kiszervezések és az alvállalkozásba adás szándéka tovább folytatódik" - írták közös közleményükben.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 17:42 Tiszta, rendezett és közlekedési káosztól mentes Budapestet ígér Szentkirályi Alexandra
- 16:41 Ursula von der Leyen: a magyar emberek erősebbé tették Európát
- 15:40 Május 20-ig lehet jelentkezni a Virágos Magyarország versenyre
- 14:39 Jelentősen növelte a nyereségét az Eximbank
- 13:23 Rohamrendőrök léptek közbe az Egyesült Államok több egyetemén a palesztinpárti tüntetések megfékezésére
- 12:14 Kiemelten vizsgálja a NAIH a politikai célú adatkezelést a kampányban
- 11:13 Túlélte a bizalmi szavazást a skót kormány
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06