Nagyon kevés volt az utas
Feleslegesen fejlesztettek reptereket az uniós számvevőszék szerint
A vizsgált reptereknek csak a felénél emelkedett az utasok száma a fejlesztéseknek köszönhetően, a projektek több mint felénél pedig jelentősen túlbecsülték a fejlesztések forgalomnövelő hatását. A cordobai repülőtéren például 2013-ban kevesebb mint 7 ezer utas fordult meg, holott a fejlesztéstől 179 ezres forgalmat vártak.
2014.12.16 19:33MTIFeleslegesen költöttek el uniós pénzeket repülőtér fejlesztésekre szerte Európában az uniós számvevőszék vizsgálatának kedden közzétett eredménye szerint.
Az ECA (European Court of Auditors) szakemberei Észtországban, Görögországban, Olaszországban, Lengyelországban és Spanyolországban összesen húsz repülőtér fejlesztésének finanszírozását vették górcső alá.
A repterek fejlesztésére összesen 600 millió eurót fordítottak 2000 és 2013 között. A tanulmány megállapítása szerint a vizsgált reptereknek legfeljebb a felénél volt indokolt a fejlesztési beruházás unós támogatása, az így létrejött infrastruktúra pedig sok esetben kihasználatlan maradt, illetve 38 millió eurós beruházási értéket egyáltalán nem is hasznosítottak.
A vizsgált reptereknek csak a felénél emelkedett az utasok száma a fejlesztéseknek köszönhetően, a projektek több mint felénél pedig jelentősen túlbecsülték a fejlesztések forgalomnövelő hatását. A cordobai repülőtéren például 2013-ban kevesebb mint 7 ezer utas fordult meg, holott a fejlesztéstől 179 ezres forgalmat vártak.
Az uniós auditorok a vizsgálat során több reptérnél alig találtak bizonyítékot az utaskiszolgálás minőségének javulására, illetve a fejlesztések kedvező másodlagos regionális társadalmi-gazdasági következményeire, például új munkahelyek létesülésére.
"Megállapítottuk, hogy több vizsgált repülőtér hosszabb távon sem lesz képes nyereséget termelni, többet a kapacitása alatt hasznosítanak, néhányat pedig egyáltalán nem" - kommentálta a tanulmányt George Pufan, az ECA munkatársa. Az előrejelzések szerint az európai légi forgalom 2030-ig megduplázódik.
Amennyiben az Európai Bizottság és a tagországok meg akarnak felelni a növekvő forgalmi igény által támasztott követelményeknek, javítaniuk kell reptérfejlesztési politikájukon úgy, hogy csak a nyereséges repterek fejlesztésére összpontosítanak, ott, ahol az ténylegesen indokolt - fogalmazott.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 12:24 Axiom-4 - Sikeresen csatlakozott a Nemzetközi Űrállomáshoz a Dragon űrhajó Kapu Tiborral a fedélzetén
- 16:15 Hőség - Péntek éjfélig meghosszabbítják a harmadfokú hőségriasztást
- 8:53 Axiom-4 - Kapu Tibor elindult a Nemzetközi Űrállomásra
- 20:42 Hegyi Zsolt: nyugdíjba vonult az első olyan HÉV-szerelvény, amely elérte a 60 éves kort
- 18:41 KIM: társadalmi egyeztetés indult a szakképzési tanév rendjéről
- 16:39 Az AutoWallis vezeti be a régióban a NIO elektromos autómárkát
- 14:38 A Sanofi több mint 9 milliárd dollárért megvesz egy amerikai gyógyszergyártót
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06