Evolúciós zsákutca - Mercedes A 210 Evolution

<br>A legkissebb Merci sportosításával mintha újabb öngólt rúgott volna magának a patinás német gyár.

2003.02.24 08:50, Forrás: Angyal Levente

Az emlékezetes borulós teszt után, ami - így öt év távlatából visszatekintve - ugyan nem ártott az A jelzésűek népszerűségének, ismét egy megkérdőjelezhető típust indítottak hódító útra.

A baby-Merci 1997-es blamázsa mindenkiben mély nyomott hagyott. Én sem nagyon tudok úgy elmenni emellett a típus mellett, hogy ne jutna eszembe az ominózus jávorszarvas-manőver. (aki esetleg nem tudná: kb. 9 óra 15 perces fogás a kormányon -maximum öt perces késéssel - , egy gyors mozdulattal balra amíg össze nem akad az alkarunk, és vissza) Az igazsághoz hozzátartozik, hogy elvileg nem volt követelmény ennek a feladatnak a teljesítése a tesztvezetésen, de nem tett jót a hírnevének.

A hibát kijavították, mindenki megnyugodhat, akinek esetleg ez az álma, ne mondjon le róla! Most viszont, hogy több, mint öt sikeres év telt el és a gyár két évvel ezelőtt beharangozta a sportváltozatot, ismét nem úgy sült el minden, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. A MB ugyanis a hivatalos tuningcégével karöltve képzelte a dolgot, ám az AMG végülis nem volt hajlandó a nevét adni az autóhoz. Ezért hívják őt 210 Evolution-nek, nem pedig áemdzsínek.

Kívülről valóban megkapta mindazokat a kellékeket, ami alapján bárki harcias kis jószágnak nézheti, hiszen van rajta négy hatalmas felni - elég peres a kerék is, dupla kipufogó - igen jó akusztikával, körben a piros csík (ami szerintem nem túl esztétikus egy ezüstmetál fényezésen) és a lökhárítókat is átszabták, de valami mégis hiányzik a sportos vezetéshez: a lóerők! Ebből a szempontból pedig igencsak bajban van, hiszen 140 pacit kipréselni egy 2,1 literes motorból manapság már nem számít nagy - az anyanyelvükön szólva - was ist das-nak...

Csak összehasonlításképpen pár kategóriatárs: Alfa 147 2.0 - 150 LE, Focus RS - 215 LE, stb. Tehát gyakorlatilag az összes vele egykategóriás sportverzió odaveri a Mercedest, de akad egy-két "alap" is ami megszégyenítheti. Így már érthető, miért nem akart az AMG presztízsveszteséget szenvedni. Ettől függetlenül a nyomatékkal nincs nagyobb baj, (205 Nm négyezres fordulatszámon), amit egyenletesen ad le és az alapváltozathoz képest virgoncabbul pörög, hála a kikönnyített dugattyúknak és a sportkipufogónak.

[1/2]next
  1. 1. oldal
  2. 2. oldal

print cikk nyomtatása
comment Szólj hozzá!

Kapcsolódó írások:

Csúcstechnika, divatteremtő forma, újszerű vezetési élmény: itt az új Mercedes-Benz E-osztály

Belépés és regisztráció
Amennyiben a Könyjelző eszköztárába szeretné felvenni az oldalt, akkor a hozzáadásnál a Könyvjelző eszköztár mappát válassza ki. A Könyvjelző eszköztárat a Nézet / Eszköztárak / Könyvjelző eszköztár menüpontban kapcsolhatja be.