
"Mindig a valódi szponzoráció mintapéldája volt" - újabb Coca-Cola támogatás a NOB-nak
A Kínában aláírt, egyedülállóan hosszú távra kötött, további 6 olimpiát felölelő szerződés immáron 92 évre terjeszti ki a Coca-Cola és az olimpiai mozgalom közötti páratlan és folyamatos kapcsolatot.
2005.08.04 16:11
Augusztus 1-én ünnepélyesen meghosszabbították azt a szponzori együttmúködést, amely a történelem során eddig a legnagyobb mértékben járult hozzá a modern olimpiai mozgalom fennmaradásához, fejlődéséhez. A Kínai Nagy Falnál megtartott ünnepségen jelentette be a The Coca-Cola Company és a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) történelmi jelentőségű együttműködésük példa nélküli, 12 éves időtartammal való meghosszabbítását. Az olimpiai játékok történetében leghosszabb szponzori szerződés megújítása 2009-ben lép életbe, s ennek értelmében 2020-ig biztosan a Coca-Cola marad az olimpiák hivatalos üdítőitala. A megállapodás a Coca-Cola és az olimpiai mozgalom között 1928-ban megkezdődött együttműködést gyakorlatilag 92 éves időtartamra terjeszti ki.
A bejelentés hétfőn Kínában, a Nagy Falnál hangzott el Jacques Rogge-tól, a NOB elnökétől és E. Neville Isdell-től, a The Coca-Cola Company elnök-vezérigazgatójától.
Az olimpiai bajnokok és az olimpiai részvételért küzdő sportolók nemzetközi közösségét képviselte többek között Jean-Claude Killy, háromszoros olimpiai aranyérmes és egyben a NOB francia tagja, valamint Vu Min-Hszia, a fiatal kínai műugró, aki a 2004-es athéni olimpián arany- és ezüstérmet is szerzett. A megállapodást nagy lelkesedés fogadta, hiszen Kína számára a 2008-as pekingi olimpiáig tartó visszaszámlálásból már csak három év van hátra. Jacques Rogge és a NOB más vezető tisztségviselői mellett az ünnepségen megjelentek a XXIX. nyári olimpiai játékok pekingi, illetve a 2006-os olaszországi téli olimpia torinói szervezőbizottságának vezetői is.
"A Coca-Cola hozzájárulása az olimpiai mozgalomhoz mindig is a valódi szponzori kapcsolat mintapéldája volt. A Coca-Cola támogatása nélkül az olimpia nem tartana ott, ahol most, és története során nem tudott volna ennyi sportoló részt venni a versengésben. Mivel az olimpiai család és a Coca-Cola egyaránt a sajátjának tartja az olimpiai értékeket, ez az együttműködés természetes volt számunkra" - közölte Rogge.
A Nagy Fal előtt Isdell, a Coca-Cola elnöke alátámasztotta Jacques Rogge meglátásait, és hangsúlyozta, hogy a világ vezető üdítőital-gyártója az olimpia szellemében tevékenykedik.
- Megtiszteltetés számunkra, hogy közel egy évszázada lehetünk az olimpiai mozgalom elsőszámú partnerei, ez tükröződik a mostani nagy jelentőségű megállapodásban is - mondta Isdell. - Az olimpiai játékok jövőjébe való befektetésünk is tükrözi, hogy hiszünk az olimpiában és abban, hogy a világot szebbé és jobbá teszi. Ezzel a hosszú távú elkötelezettséggel olyan időszak köszönt be, mikor a Coca-Cola egész csapata újra az olimpia szellemének kötelezi el magát - jelentette ki Isdell. - Nagyon fontos, hogy mindennapi életünkben is az olimpiai értékeket képviseljük, és ne csupán két- vagy négyévenként ünnepeljük őket."
A The Coca-Cola Company az olimpiai mozgalom leghosszabb ideje megszakítás nélkül működő támogatójaként a világ sportolóinak ezrei számára segített valóra váltani olimpiai álmait a játékok 1928 óta tartó támogatásával. A vállalat a világ minden részén szorosan együttműködik az olimpiai bizottságokkal, hogy segítse a sportolók felkészülését: a The Coca-Cola Company szponzorációjának több mint 90 százalékát a sportolók edzésének, versenyzésének, illetve a játékok megrendezésének támogatására fordítja. A The Coca-Cola Company a támogatást pénzbeli és természetbeni szolgáltatások formájában nyújtja közel 200 ország sportolói és csapatai számára. A vállalat cserében továbbra is megőrzi exkluzív marketingjogait a nem alkoholos italok kategóriájában, továbbá hirdetési és promóciós tevékenységében felhasználhatja az olimpiai jelképeket és kabalafigurákat.
A mai napon bejelentett, 12 évre szóló megállapodással a Coca-Cola támogatása az olimpiai mozgalom számára felöleli a 2010-es vancouveri téli olimpiát, a 2012-es londoni nyári olimpiát, valamint a 2014-es, 2016-os, 2018-as és 2020-as olimpiákat.
"A The Coca-Cola Company számára mindig is fontos értéket képviseltek az Olimpiai Játékok. A vállalat globális felelősség vállalása keretében számos olyan gondolatot visz tovább, mint a jó példa nevelő értékének fontosságát, a környezet megóvását, az egyetemes etikai elvek tiszteletét, egy békésebb és jobb világ építését a fiatalok diszkrimináció mentes -sporton keresztüli- nevelése révén, a test, a szellem és az akarat kiegyensúlyozott egységét, a barátság, szolidarités és fair play elvét, valamint az olimpiai eszmék szerinti életvitelt a mindennapokban is." - mondta Karvalics Attila, a Coca-Cola Magyarország közkapcsolati és kommunikációs igazgatója.
A The Coca-Cola Company a világ legnagyobb üdítőital-gyártója. A világ legnagyobb értékű márkájaként ismert Coca-Cola mellett a világ öt vezető üdítőital-márkájából négyet forgalmaz, közöttük a Diet Coke, a Fanta és a Sprite üdítőket, továbbá számos más üdítőitalt, többek között diétás és csökkentett kalóriaértékű üdítőket, vizeket, gyümölcsleveket és gyümölcsös üdítőket, teákat, kávékat és sportitalokat. A világ legnagyobb üdítőital-forgalmazási rendszerén keresztül több mind 200 országban élvezhetik a vásárlók a vállalat üdítőit, naponta több mint 1 milliárd feletti elfogyasztott üdítőitallal.
![]() | ![]() |
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06