
A MÁV okozta bonyodalom már külföldre is átkígyózott
A csütörtök hajnalban azonnali hatállyal a forgalomból kivont Bz-motorkocsik teljes átvizsgálásra kerültek. A járatkimaradások országszerte felborzolták a közlekedők idegeit. A segítség nem maradt el, hiszen a Volán társaságok a honvédség és a határőrség egyaránt igyekezett a problémát enyhíteni.
2003.01.23 18:30, Forrás: MTI
A GySEV-t nem érinti a MÁV korlátozásai
A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GySEV) Rt. vasútvonalait nem érintik a MÁV Rt. vonalain bevezetett korlátozások - tájékoztatta a GySEV vezérigazgatósága az MTI-t csütörtökön. A GySEV-től kapott tájékoztatás szerint korábban a Sopron-Szombathely vasútvonalon ugyan Bz-motorkocsik jártak, de ma már a vasúttársaság összes személyszállító vonata villamos vontatással működik.
A határőrség buszaira csak vonatjeggyel lehet felszállni
A Határőrség Országos Parancsnoksága csütörtökön vonatpótló buszokat állított forgalomba, hogy enyhítse a MÁV meghibásodott motorkocsijainak hajnali leállítása okozta közlekedési gondokat. A határőrség csütörtöki közleménye szerint a veszprémvarsányi, a pápai, a keszthelyi, a villányi, a hidasnémeti, a diósjenői, a balassagyarmati és az ipolytarnóci vasútállomásokon hajnalban megjelentek a vonatpótló buszok.
A határőrség járművei ezeken a szárnyvonalakon a kisvonatok menetrendjéhez igazodva közlekednek. A közlemény felhívja arra is a figyelmet, hogy a határőrségi buszokra csak vonatjeggyel lehet felszállni, amit a MÁV munkatársai ellenőriznek.
A Volán vonatpótló buszaival elkerülték a fennakadást Csongrád megyében
Csongrád megyében három vonalon szünetel a vonatközlekedés csütörtökön nulla órától, a MÁV helyi vezetői a déli órákban egyeztetik a Tisza Volánnal vonatpótló autóbuszok ideiglenes menetrendjét. Kaposvári Péter, a MÁV szegedi területi igazgatóságának helyettes vezetője arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a Bz-motorkocsik vizsgálata miatt az Újszeged-Makó-Mezőhegyes-Kétegyháza, a Szentes-Csongrád-Kiskunfélegyháza, valamint a Szentes-Orosháza vonalon nem közlekednek a vonatok.
A Szeged-Szabadka vonal szerelvényéről lecserélték a Bz-motort, s más típusú mozdonnyal közlekedtetik a járatot. Kaposvári Péter tudatta továbbá, hogy a buszvezetők az érintett területeken elfogadják a vonatokra érvényes félhavi, havi bérleteket. Az igazgató-helyettes közlése szerint Csongrád megyében a déli órákig nem volt rendkívüli esemény a kialakult helyzet miatt.
Szeri István, a Tisza Volán Rt. vezérigazgatója az MTI-nek megerősítette, hogy Csongrád megyében nem okozott fennakadást a vonatközlekedés szüneteltetése. Elmondta továbbá, hogy az érintett járatok kis forgalmúak, s a Volán tudott szabad autóbuszokat vonatpótlóként indítani.
néhány száz millió forintot jelenthet a Bz-motorkocsik vizsgálata
Most még pontosan nem lehet megmondani, hogy mennyibe kerül a MÁV-nak a Bz-motorkocsik vizsgálata, a vonatok leállítása, javítása - nyilatkozta Mándoki Zoltán, a MÁV Rt. vezérigazgató az MTI-nek csütörtökön. Nagyságrendet érzékeltetve elmondta, hogy néhány száz millió forintot jelenthet a Bz-motorkocsik vizsgálata, javítási költsége, illetve a bevételkiesés.
Hozzátette: a Bz-motorkocsik az emiatti költségek, illetve a bevételkiesés érzékenyen érinti a vasúttársaság egyébként is feszes gazdálkodását. - Az alapító tulajdonosnál kezdeményeztük, az emiatt keletkező extra költségek külön figyelembe vételét - tette hozzá a vezérigazgató.
- A MÁV külön költséghelyen gyűjti az emiatt felmerült költségeket, ráfordításokat, a kieső bevételeket, hogy pontosan el tudjanak számolni, mibe került mindez a MÁV Rt.-nek.
A MÁV vezérigazgatója szólt arról, hogy még csütörtökön kiküldték a területi munkahelyi vezetőknek azt a javaslat-csomagot, amelyben tájékoztatást adtak a kívánatos munkaügyi intézkedések lehetőségeiről. A munkahelyi vezetők helyben döntenek a munkaügyi intézkedésekről, mert mindenütt más-más típusú munkavégzés van. Például próbálják az oktatásokat, az orvosi vizsgálatokat erre az időszakra időzíteni.
A MÁV Rt. reprezentatív szakszervezeteivel tárgyalt az ügyben, hogy milyen rendkívüli, ezt a területet érintő, és csak az ügy lezárásáig tartó kollektívszerződés módosítást tartana a munkaadó szükségesnek annak érdekében, hogy a legolajozottabban tudják munkavállalalói oldalon is menedzselni ezt az ügyet.
![]() | [5/5] | |
![]() | ![]() |
Kapcsolódó írások:
Káoszt okozott, hogy a MÁV 259 mozdonyt vont ki a forgalomból - a fennakadás még hetekig elhúzódhat
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06