Magyar kreátorok üzletei nyílnak
Divattervezők negyede Budapesten!
Meglehetősen gyakran cserélődnek az üzletek Budapest legrégibb sugárútján, az Andrássyn és környékén. A kissé megkopott boltok az elmúlt néhány hónapban szinte teljesen eltűntek és helyükre prémium és felső-középkategóriás termékeket áruló bérlők érkeztek.
2009.08.17 13:35ma.hu![](http://enmg.hu/images/2009/08/naray3.jpg)
A nagy nemzetközi brandek márkaképviseletei mellett a hazai tervezők is kezdik megvetni lábukat a környéken. Náray Tamás nemrég nyitott üzletet az Operaház tőszomszédságában és hamarosan itt nyílik meg Tóth Bori exkluzív szalonja is.
A Bajcsy Zsilinszkytől az Oktogonig a luxus, a presztízs és a pazar életvitel atmoszférája uralja az Andrássy utat és környékét. Az elmúlt évben jócskán kiszélesedett a nemzetközi divatszakma hazai képviselete, olyan tervezők érkeztek és nyitottak üzletet, mint Roberto Cavalli, Gucci a klasszikus, letisztult formáiról és színeiről híres Burberry, vagy az exkluzív mobiltelefonokat kínáló Vertu. Így jelenleg tizenegy luxusmárka képviselteti magát az egykori Népköztársaság útján.
A modern negyedek, az újragondolt ipari területek és az épülő, város fölé magasodó irodaházak és nagyberuházások mellett, egy-egy városrész funkciója is meghatározó lehet akkor, ha meg akarjuk rajzolni Budapest sziluettjét. A luxus-negyedek kialakítása nem csak a városi övezetek vonzerejének növelésére, de a gazdasági növekedés generálására is alkalmas.
A hazai fogyasztói réteg erősödése mellett ugyanis remélhetőleg külföldieket vonz majd a környékre a luxuscikk–turizmus is. A nemzetközi élmezőnybe megérkeztek az első magyar tervezők is.
Az Opera környéke reprezentatív képviselője a felső, felső-középkategóriás illetve prémium márkáknak. Itt nyílt üzlete nemrég Náray Tamásnak, és hamarosan ugyanitt várja a vásárlókat Tóth Bori exkluzív szalonja is.
Tóth Bori elmondta, abszolút elképzelhetőnek tartja, hogy a környék magas presztízse végett a hazai tervezőasztalokról lekerülő luxory termékek megálmodói, a nagy, nemzetközi brandekhez hasonlóan egymás után érkeznek majd a magyar Champs-Élysées-re. Így akár Európa egyetlen tervezői negyede a magyar fővárosban épülne.
- „Fontos, hogy ne csak a nagy, nemzetközi brandek márkaképviseletei uralják a hazai piacot. Van néhány nagyon tehetséges magyar tervező akik prémium márkákkal jelennek meg a piacon. ezek a hazai termékek pedig tökéletesen beleillenek a nagy divatdiktátorok által megrajzolt képbe.
Amikor luxustermékekről beszélünk, egy olyan elsődleges jelentéstartalommal bíró, státuszszimbólumok uralta világról beszélünk, ahol a terméket körülölelő világ éppoly fontos, mint maga a termék.
Egy egyszerű példa: ritkán teszünk ezüstkanalat műanyagtálcára. A környék önmagában nem garancia, de hitelesen képviselheti a tervező által meghatározott minőség minden körülmények között biztosítását.”
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:15 A KDNP kilép az Európai Néppártból és annak frakciójából
- 17:59 Az Európai Néppárt EP-frakciója felvette soraiba a Tisza Pártot
- 14:54 Varga Mihály szerint rengeteg adóval tartozik a Karácsony Gergely vezette önkormányzat
- 14:13 Újabb bűnügyi akciót tart az ügyészség az óbudai korrupciós ügyben
- 13:50 A külföldi mobilhasználat szabályaira hívja fel a figyelmet az NMHH
- 12:38 Hőség- Harmadfokú riasztás lép életbe szerdától
- 11:40 Szijjártó Péter: Magyarországon elképzelhetetlenek a Nyugaton látott antiszemita jelenetek
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06