Új trendet nyitottak
Díjat nyert Chicagóban a Zeneakadémia imázsfilmje
A Lisztérium - ahol él a zene című klipje az intézményi arculattal foglalkozó reklámfilmek között bizonyult a legjobbnak, a Silver Hugo-díjat szerdán adták át az amerikai nagyvárosban.
2015.04.23 08:07MTIDíjat nyert a Chicagói Nemzetközi Filmfesztivál televíziós versenyén a Zeneakadémia imázsfilmje.
A Lisztérium - ahol él a zene című klipje az intézményi arculattal foglalkozó reklámfilmek között bizonyult a legjobbnak, a Silver Hugo-díjat szerdán adták át az amerikai nagyvárosban.
A 2015 januárjában bemutatott spot célközönsége az a réteg, amelynek érdeklődésén kívül esik a komolyzene, de nyitott az új, eredeti élményekre. Ezért a film nem a 140 éve alapított intézmény hagyományait, hanem a Zeneakadémián születő zene katartikus erejét, a Nagyterem egyedi atmoszféráját kísérelte meg a rendelkezésre álló 40 másodpercben bemutatni - közölte a Zeneakadémia.
A kisfilm kreatív koncepcióját Szabó Stein Imre kommunikációs igazgató, a film kreatív producere és a Zeneakadémia ügynöksége részéről Gács Róbert álmodta meg, a rendező Géczy Dávid. A spot Kutrik Bence által komponált zenéjét az erre az alkalomra jelentősen kibővült Musiciens Libres kamaraegyüttes szólaltatta meg. A forgatásnak a Liszt Ferenc téri zenepalota közönsége is aktív részese volt.
Az 1964-ben alapított rangos chicagói filmfesztiválon 2003 óta vannak televíziós kategóriák. A televíziós verseny küldetése, hogy elismerje a rendkívüli technikai és kreatív energiát a kereskedelmi televíziós reklámok és produkciók mögött, és hangsúlyozza jelentőségét a kommunikációban. A bírálati szempontok között a produkciók kreatív koncepciója és technikai megoldásai mellett a megvalósítás költséghatékonysága is szerepel. Az elmúlt években olyan világmárkák filmjeit díjazták, mint a FIAT vagy a Discovery Channel.
"A nemzetközi közvélemény szemében új trendet nyitottunk a komolyzene kommunikációjában" - fogalmazott az elismerésről Szabó Stein Imre, aki novellasűrítménynek nevezte az imázsfilmet. Mint mondta, a spot "a Zeneakadémia egészéből táplálkozik, sugározza a minőséget, és azt, hogy itt él a zene: itt születik napról napra, vizsgáról vizsgára, hallgatóról hallgatóra".
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 22:50 Trump 100%-os vámot vet ki a külföldi filmekre
- 20:31 Földrengéssorozat rázta meg Nyugat-Texast
- 18:25 Lemond parlamenti mandátumáról Orosz Anna, a Momentum képviselője
- 16:21 Változékony, gyakran csapadékos idő várható a héten
- 14:20 Boeing-karbantartási hiba miatt járatokat töröl a KLM
- 12:19 Donald Trump: eljöhet az az idő, amikor az Egyesült Államok felhagy a közvetítéssel
- 10:18 Pápaválasztás - Szerdán kezdődik a konklávé
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06