Tüntetéshullám
A Facebook mostantól megjelöli a szabályzatát sértő hírértékű tartalmakat
A Facebookot sokan bírálták az elmúlt hetekben azért, mert nem lépett fel Donald Trump lázító hangvételű posztjaival szemben.
2020.06.27 15:29MTIA Facebook helyi idő szerint pénteken bejelentette, hogy internetes közösségi hálózatán a jövőben megjelöli a szabályzatát sértő hírértékű tartalmakat, továbbá szükség esetén az amerikai elnökválasztással kapcsolatos bejegyzéseket és politikai reklámokat is ellátja olyan linkekkel, amelyek hiteles információkat tartalmazó oldalakra mutatnak.
A Facebook egyik szóvivője megerősítette: az új intézkedések értelmében ma már ilyen, hiteles szavazási információkra mutató linkkel látnák el Donald Trump múlt havi, levélszavazatokról szóló bejegyzését is. Trump akkor azt állította, hogy a levélszavazatok - amelyek széleskörű kiterjesztését a járványügyi helyzetre hivatkozva sokan szorgalmazzák - növelik a választási visszaélések kockázatát. Az üzenet a rivális Twitteren is megjelent, amely fel is hívta felhasználói figyelmét, hogy ellenőrizzék az ominózus bejegyzés valóságtartalmát.
A Facebookot sokan bírálták az elmúlt hetekben azért, mert nem lépett fel az elnök lázító hangvételű posztjaival szemben.
Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója leszögezte: az új szabályozás alól a politikusok sem jelentenek kivételt. Zuckerberg hozzátette: a jövőben letiltják mindazokat a rasszista és diszkriminatív hirdetményeket, amelyek valamely faji vagy vallási hovatartozás, szexuális orientáció vagy bevándorlói státusz alapján megnevezett csoportot mások biztonságát vagy egészségét veszélyeztető fenyegetésként tüntetnek fel.
A rendőri brutalitás következtében május 25-én elhunyt fekete férfi, George Floyd halálát követően amerikai polgárjogi csoportok bojkottot hirdettek a gyűlöletkeltő reklámok ellen. Céljuk az volt, hogy a félretájékoztatás és a gyűlöletbeszéd elleni fellépésre szorítsák az online platformokat.
A Facebook és a Twitter részvényárfolyama is esett azt követően, hogy az Unilever - az amerikai elnökválasztás kampányában tapasztalt megosztásra és gyűlöletkeltésre hivatkozva - bejelentette, az év hátralévő részében felfüggeszti hirdetéseit a szóban forgó felületeken. A reklámbojkotthoz eddig több mint 90 hirdető csatlakozott a Sleeping Giants nevű aktivistacsoport szerint.
A Coca-Cola is jelezte, hogy július 1-jétől legalább 30 napig felfüggeszti hirdetéseit a közösségi médiában. A Facebook egyik legnagyobb ügyfele, a Procter&Gamble szerdán azt ígérte, hogy felülvizsgálja az online platformokat, ahol hirdet, és felfüggeszti együttműködését azokkal, ahol gyűlöletkeltő tartalmakat talál.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 16:16 Új vércsoportot fedeztek fel francia kutatók - egyedülálló eset a világon
- 14:53 Fontos adóváltozások léptek hatályba
- 14:52 3%-os kedvezményes elsőlakáshitelt jelentett be Orbán
- 13:07 Fekete az ég alja - talán kezd normalizálódni a helyzet a MOL-finomítóban
- 12:20 Kizártak egy magas rangú katonatisztet a kínai hadsereg legfelsőbb parancsnokságából
- 10:20 Alföldi zebracsikó született a Szegedi Vadasparkban
- 8:18 Idén is várja a szórakozni vágyókat a debreceni Campus Fesztivál
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06