Lezuhant az EgyptAir járata
Nem biztos, hogy tűz volt a tengerbe zuhant gépen
Három perc alatt 7 jelzés érkezett arról az egyiptomi repülőgépről, amely csütörtökön a Földközi-tengerbe zuhant. A mosdóból, a pilótafülke alól és a robotpilótánál is füstöt mutattak a szenzorok. Ennek ellenére semmi sem biztos.
2016.05.22 09:27MTIA szakértők szerint azonban koránt sem biztos, hogy tűz volt a gépen. Hogy mi történt, még mindig nem tudni, a fekete dobozokat továbbra is kutatják a tenger mélyén. És vizsgálódnak a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren is: azt keresik, történt-e mulasztás az utasok vagy a gép ellenőrzése során.
Katonai csónakon közelítették meg a tengeren úszó tárgyakat az egyiptomi kutatók. Egy Egyptair feliratú ruhadarabot, mentőmellény-foszlányt, fedélzeti ülésdarabokat, cipőket és bőröndöket emeltek ki a vízből. A Földközi-tengeren úszó olajfolt vezette őket a légi szerencsétlenség feltételezett helyszínére.
Most már egyre bizonyosabbá válik, hogy a repülőgép valóban az egyiptomi partok közelében, Alexandriától 290 kilométernyire zuhant a tengerbe. A fekete dobozt azonban még nem találták meg.
"Nyilvánvalóan most a gép utáni kutatás az első, illetve hogy megtaláljuk a repülőgép fekete dobozát. Az abból kinyert adatok adhatnak majd választ a történtekre "- nyilatkozta a Ean-Marc Ayrault francia külügyminiszter
A keresésben már a brit, az amerikai és a francia légierő is részt vesz. 15 francia állampolgár is utazott a gépen. A tenger felszínét figyelő pilóták, bármit is észrevesznek, azonnal jelzik a koordinátákat az egyiptomi hatóságoknak.
Az Aviaton Herald repülésbiztonsági portál szerint az ún. ACARS adattovábbító rendszer, amely automatikusan rövid üzeneteket vált a gép és a repülésirányítás között tüzet jelzett a fedélzeten még azelőtt, hogy az Airbus éles fordulatokat tett volna, közvetlenül a zuhanás előtt. Szakértők azt mondják, a vészjelzések csak tüzet jeleztek, robbanást nem.
Háy György repülésbiztonsági szakértő szerint elképzelhető, hogy nem is volt füst a gépen. Az M1 esti Híradójában ezt azzal magyarázta, hogy ha a repülőgépből a túlnyomás megszökik, mert megsérül a burkolat, akkor a hirtelen lecsökkenő nyomás miatt a levegő hőmérséklete is lecsökken, és ilyenkor kicsapódik a vízpára. Az érzékelők pedig a párát és a füstöt nem tudják megkülönböztetni.
A gép által küldött adatok nem vészjelzések, azok csupán a karbantartás segítésére szolgálnak- mondta a szakértő.
Az Egyptair légitársaság gépe a párizsi Charles de Gaulle reptérről indult. A francia hatóságok a tragédia után fokozták a biztonsági ellenőrzéseket a repülőtéren. Azt is kivizsgálják, hogy nem történt-e mulasztás az utasok, illetve a gép ellenőrzése során, vagyis kerülhetett-e robbanószerkezet az Airbus fedélzetére.
Eddig sem az európai, sem az amerikai biztonsági szolgálat nem talált gyanús személyt az utaslistán, és még egyetlen szélsőséges szervezet sem jelentkezett, hogy köze lett volna a gép tragédiájához.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 14:00 Washington légicsapást mért Iránra - amit eddig tudni lehet
- 12:52 Irán nemzetközi jogsértéssel vádolja az Egyesült Államokat
- 10:50 Netanjahu üdvözölte az Egyesült Államok iráni légicsapásait: Történelmi fordulópont
- 8:02 Az amerikai légierő sikeres csapást mért Iránra
- 6:16 Baleset a budaörsi repülőnapon: nézőkre dőlt egy LED-fal, hárman kórházba kerültek
- 22:43 Ezrek ünnepelték Stonehenge ősi köveinél a nyári napfordulót
- 20:07 Gyönyörű baleset - ütközés után beindult a tüzijáték-rakomány a kamionban - videó
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06