HUNALPA-vezető
Franciaországi légikatasztrófa: semmi sem stimmelt igazán
Ami csak lehetett, közrejátszott az Airbus A-320 lezuhanásában? De azért ne felejtsük, hogy a Lufthansanak eddig egyetlen gépével sem történt légi katasztrófa.
2015.03.26 15:39MTIA diszkont légitársaságok gyakran alkalmaznak kezdő pilótákat, mert költséghatékonyak - közölte Demeter Csaba, a Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesületének (HUNALPA) az elnöke az MTI megkeresésére csütörtökön.
A magyar pilóta elmondta, hogy bár egy 630 órányi repülési idővel rendelkező pilóta nem számít tapasztaltnak, a diszkont légitársaságok előszeretettel alkalmaznak kezdő pilótákat, habár ez az adott társaságtól függ. Ezzel arra utalt, hogy a Lufthansa szóvivője csütörtökön közölte: az Alpokban lezuhant német utasszállító másodpilótájának hatszázharminc órányi repülési ideje volt.
Demeter Csaba szerint alapvetően 200 óra a kötelező repülési idő a kiképzésen, majd egy típusátképzés után a kezdő pilóták megkezdhetik munkájukat a társaságoknál. A vállalatok számára költséghatékony a tapasztalatlannak minősülő pilóták alkalmazása, ugyanis a cégek számára ezzel a módszerrel jóval olcsóbb, hogy a kezdő pilóták repülési órákat szerezzenek. Nem véletlen, hogy a diszkont társaságok elsősorban kapitányokat keresnek, akikre rá merik bízni a kezdő pilótákat. Demeter Csaba megjegyezte, hogy emiatt a kapitány szinte sosem hagyja el a pilótafülkét.
A csütörtöki hírek szerint a Germanwings gépén az egyik pilóta még a szerencsétlenség előtt kiment a pilótafülkéből, és nem tudott visszatérni. A magyar pilóták egyesületének elnöke ennek kapcsán elmondta, hogy míg az Egyesült Államokban tilos a pilótáknak egyedül tartózkodni a fülkében, az európai vállalatok esetében ezt nem mindenhol írja elő a szabályzat.
A 2001. szeptember 11-i egyesült államokbeli terrortámadás óta a pilótafülkék ajtaja páncélozott ajtó lett, amelyet a repülés ideje alatt folyamatosan zárva tartanak. A páncélajtó kóddal nyitható kívülről, és a pilótafülkéből zárható elektronikai, illetve manuális úton is. Továbbá ha a biztonsági helyzet kritikussá válik a fedélzeten, a légi utaskísérő rendelkezik egy olyan jelszóval, amelyet a pilótafülkébe továbbítva tájékoztatja a pilótákat a helyzetről. Ennek megfelelően vagy kinyitják, vagy zárva tartják az ajtót.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 6:30 Becsapódott egy jemeni rakéta a Ben Gurion repülőtér közelében
- 22:27 Közel kétszáz szurkolót vett őrizetbe a rendőrség Horvátországban
- 20:25 Izrael nagyszabású gázai hadműveletre készül tartalékosok tömeges mozgósításával
- 18:23 Franciaországban a rendőrök kiszabadítottak egy férfit, akit két nappal korábban elraboltak
- 16:55 Törölte napi több tucat járatát a United légitársaság New York egyik meghatározó repülőterén
- 14:50 Brutális közúti baleset a Yellowstone Nemzeti Park közelében
- 12:30 Egyre nagyobb veszélyt jelent az emberekre a madárinfluenza
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06