Kétszázzal száguldhatunk majd Rijekáig!
Gyorsvasúti pálya épül a magyar határtól az Adriáig
Megkezdődött Horvátország legnagyobb vasúti beruházásának előkészítése, amelynek eredményeként öt éven belül két párhuzamos, részben új sínpáron, 200 kilométeres sebességgel száguldhatnak majd óránként a vonatok a magyar határtól Fiuméig (Rijekáig).
2008.06.09 10:16MTINemcsak gyorsabb lesz a közlekedés, de a távolság is lerövidül a horvát Tengeri, Közlekedési és Infrastrukturális Minisztérium tervei alapján az európai V/b közlekedési folyóson - olvasható a tárca honlapján. A még 1873-ban átadott, a Gyékényes-Botovo határátkelőtől a tengeri kikötőig tartó vasútvonal hossza 330 kilométer, ezen az utasok 5 óra alatt juthatnak el az Adriáig, átlagosan 65 kilométeres sebességgel.
A teherszállítmányoknak ugyanakkor már átlagosan 10 órára van szüksége ezen a szakaszon, vagyis óránként alig 30 kilométeres sebességgel juthatnak el az áruk az adriai kikötőig. Az összesen 8 milliárd kuna (mintegy 290 milliárd forint) költségvetésű építkezés során a Gyékényes-Botovo vasúti átkelőtől Károlyvárosig (Karlovac) tartó 148 kilométeres szakaszt felújítják és kiépítenek egy párhuzamos sínpárt is.
A vasútépítők Károlyvárostól teljesen új vonalat terveznek, amely 61 kilométerrel rövidebb lesz a mostaninál. Az új, 121 kilométer hosszú kettős vasútvonal délről közelíti majd meg Fiumét a Josipdol-Novi Vinodolski útvonalon. A teljes, 269 kilométeres távolságot mindössze 2 óra alatt teszik meg a személyszállító vonatok, amelyek akár 200 kilométeres sebességgel is száguldhatnak majd. Az áruszállító vagonokkal is 5 órára rövidül a megtett út ideje, így akár 120 kilométeres tempóban is mehetnek majd a vonatok.
Az építkezés eredményeként az utasok gyorsabban és kényelmesebben juthatnak majd el az Adriára, miközben jelentősen bővül a teherforgalom is. Évente 25 millió tonna áru szállítására lesz alkalmas a vasútvonal, ami naponta 1500 kamionnal csökkentené a közúti terhelést.
A Hina horvát hírügynökség korábbi jelentése szerint a 8 milliárd kuna költségvetésű fejlesztés 75 százalékát az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) finanszírozza. A horvátok az olaszországi Trieszt és a közelében fekvő szlovéniai Koper kikötőjének szeretnének komoly versenytársai lenni a vasúti fejlesztéssel, amelynek munkálatai az idén elkezdődnek és a tervek szerint 2013-ra fejeződnek be.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 10:04 Ékszerteknős-invázió - Tatabányán és Veresegyházon már megkezdték az eltávolításukat
- 8:50 Ismét magyar katonaorvos került vezető pozícióba a NATO-ban
- 6:21 Kipattantak a kocsiból gyújtogatni, de végül látványos kémiai kísérletet hajtottak végre - videó
- 22:16 A NASA újból elhalasztotta a magyar asztronautát is szállító Axiom 4 misszó indítását
- 20:14 Parajd - Újabb beomlások nyomán ismét sós víz került a Korond-patakba
- 18:12 Karácsony Gergely: a főváros megrendezi a szabadságünnepet
- 16:11 Megtiltotta a Budapesti Büszkeség rendezvény megtartását a rendőrség
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06