Tech
Az EU trösztellenes vizsgálatot indít a hirdetési piacot érintő, a Google és a Meta közötti megállapodással kapcsolatban
A megállapodás szerint a Google előnyt kínált a Facebooknak az úgynevezett Header Bidding-típusú licitálásnál, a Facebook pedig támogatta a Google Open Bidding nevű, nyílt ajánlattételi programját a hirdetések értékesítésénél.
2022.03.11 16:14MTIAz Európai Bizottság vizsgálatot indított annak megállapítására, hogy a Google és a Meta (korábban Facebook) közötti, az online hirdetési szolgáltatások értékesítésére vonatkozó megállapodás sérti-e az uniós trösztellenes versenyszabályokat - közölte a brüsszeli testület pénteken.
Az uniós bizottsági közlemény szerint Margrethe Vestager, a digitális korra felkészült Európáért felelős biztos közölte: a vizsgálat arra irányul, hogy a keresőóriás és a közösségimédia számos felületét biztosító amerikai szolgáltatók összejátszottak-e, és helyzetükkel visszaélve korlátozták-e a versenyt az online hirdetési piacon.
Az uniós vizsgálat a Facebook és a Google között 2018-ban megkötött Jedi Blue kódnevű megállapodásra irányul, amely bizonyos vélemények szerint kölcsönös előnyöket biztosított a két cégnek az online hirdetési piacon. A megállapodás szerint a Google előnyt kínált a Facebooknak az úgynevezett Header Bidding-típusú licitálásnál, a Facebook pedig támogatta a Google Open Bidding nevű, nyílt ajánlattételi programját a hirdetések értékesítésénél. Azaz visszaélve piaci erőfölényükkel egyebek mellett több időt adtak a másiknak a licitálásra, illetve a hirdetések célközönségének meghatározásában is segítséget nyújtottak egymásnak a konkurencia kárára.
Vestager közölte: az Európai Bizottság aggodalmát fejezi ki amiatt, hogy a megállapodás részét képezheti az az erőfeszítés, hogy a Google nyílt ajánlattételi programjával versengő reklámszolgáltatásokat kizárják, vagy részvételüket akadályozzák a piacon, ami korlátozhatja vagy torzíthatja a versenyt az online hirdetések piacán a többi szolgáltató és végső soron a fogyasztók kárára. Ha ez bebizonyosodik, a vizsgált megállapodás és alkalmazása az EU vonatkozó trösztellenes szabályainak megsértését jelenti - húzta alá az uniós biztos.
A Google és a Facebook számára az online reklámpiacon visszaélésszerű monopolhelyzetet teremtő Jedi Blue megállapodással kapcsolatban 2020 végén indult eljárás az Egyesült Államokban.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 23:53 Az EP jóváhagyta a nettó nulla kibocsátású iparról szóló jogszabályt
- 22:52 Kelemen Hunor: az erdélyi magyarság a hagyományos értékekhez hűen tudott fennmaradni
- 21:51 Ismét megjelenhet nyilvános programokon a brit uralkodó
- 20:50 Az EU újabb egy évvel meghosszabbította a mianmari szankciók hatályát
- 19:49 Emelkedtek a Prima Primissima díjakkal járó pénzösszegek
- 18:48 Farkas Sándor: a kormány célja, hogy 2030-ra az ország területének 27 százaléka legyen erdős terület
- 17:47 Vasárnap kezdődik és három hétig tart a 32. Festum Varadinum Nagyváradon
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06