Szociál
Egyre népszerűbbek a képmegosztó oldalak
A Pinterest több mint kétszeresére növelte, az Instagram pedig megháromszorozta a felhasználóinak számát 2014 és 2016 között, az aktivitás pedig még ennél is nagyobb mértékben emelkedett.
2016.07.14 16:14MTIEgyre népszerűbbek a képmegosztó közösségi oldalak, felhasználóik száma és aktivitása is jelentősen emelkedett az utóbbi két évben - derült ki a KutatóCentrum Social Media Report 2016 kutatásából.
Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott összegzés szerint a Pinterest több mint kétszeresére növelte, az Instagram pedig megháromszorozta a felhasználóinak számát 2014 és 2016 között, az aktivitás pedig még ennél is nagyobb mértékben emelkedett.
A 18-59 éves magyar internetezők 16 százaléka rendelkezik Pinterest regisztrációval, míg az Instagramon jelen lévők aránya 18 százalék. Az Instagram közösségének kétharmada rendszeresen látogatja is az oldalt, a Pinteresten ez az arány 62 százalék.
A felmérés ugyanakkor rámutatott arra is, hogy egyelőre még mindig a Facebooknak van a legtöbb, világszerte mintegy 1,55 milliárd felhasználója, Magyarországon pedig a 18-59 éves internetezők 88 százaléka megtalálható az oldalon, 85 százaléka látogatja is azt valamilyen rendszerességgel.
A regisztráltak számát tekintve második helyen álló Google+ ezen időszak alatt 35 százalékról 55 százalékra növelte magyar felhasználói bázisát, az oldalt látogató tagok aránya azonban kifejezetten alacsony, mindössze 26 százalék. A dobogó harmadik helyét elfoglaló Viberen közel minden második internetező regisztrált (46 százalék), 35 százalék használja is az alkalmazást.
A közösségi platformok vesztesei idén a Twitter és a LinkedIn, mindkét oldalon csökkent a magyar felhasználók száma, a LinkedInnél az aktivitási index is enyhén visszaesett.
A kutatásból kiderült az is, hogy a válaszadók háromnegyede napi szinten felkeresi valamelyik közösségi teret, a megkérdezettek 41 százaléka - főleg a 18-29 évesek - üzenetküldésre is elsősorban a közösségi oldalakat használja. Minden harmadik megkérdezett munkaidőben is látogatja ezeket a platformokat, ami 5 százalékponttal alacsonyabb, mint egy éve. A megkérdezettek 16 százaléka nyilatkozta, hogy kevesebb időt tölt a közösségi oldalakon, mint korábban.
A reprezentatív felmérés 2016. február-márciusban online adatfelvétellel, 1000 magyar 18-59 éves internetező megkérdezésével zajlott, kilenc közösségi oldalt vizsgált.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 2:17 Nagy a feszültség a rzeszów-jasionka-i katonai légibázis környékén
- 1:09 Elfogták a határrendőröket megszurkáló illegális migránsokat szállító embercsempészeket Romániában
- 0:07 Őrizetbe vették a varsói zsinagógára Molotov-koktélt dobó gyanúsítottat
- 23:56 Nem csak magyar állampolgárok lehetnek jelöltek az önkormányzati választáson
- 23:02 Agrometeorológia: a Dunántúlon nagyobb mennyiségű csapadék eshet, de a Tiszántúlon többfelé alig fog esni
- 22:46 Voks 24 - Orbán Viktor: ennek a választásnak döntő hatása lesz a háború vagy béke kérdésére
- 22:05 Borsodban is megkezdődnek a szivattyús energiatározó létesítésének lehetőségét vizsgáló kutatófúrások
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06