Szűk látókör?
Facebook helyett saját aktív közösség a cégeknek?
"A Facebook gyors növekedése miatt, számos magyar vállalat abba a hibába esett, hogy céges kommunikációját nagy mértékben, esetleg kizárólag a közösségi média ingyenes üzleti szolgáltatásaira alapozta."
2014.07.18 06:27MTI
A hosszú távú, hatékonyabb működés érdekében a magyar vállalatoknak tanácsos egy saját, a Facebook-tól független, aktív közösséget, például egy céges blogot létrehozniuk - mondta Gombos Zsolt Facebook-szakértő, az Online Marketing Akadémia (OMA) alapítója csütörtökön Budapesten, sajtóbeszélgetésen.
A szakértő azoknak a cégeknek, amelyek támaszkodni akarnak a közösségi médiára, az online marketingben a csatornák változatos használatát javasolja, valamint a tudatos forgalomterelést a teljes mértékben ellenőrzés alatt tartható, saját kommunikációs csatorna felé. Gombos Zsolt jó opciónak látja a saját közösségi oldal létrehozását, például egy céges blog formájában. A vállalatok az oldalt látogatók adatainak összegyűjtésével saját adatbázist építhetnek, így idővel nem lesz szükségük a Facebook-ra, mint adatforrásra - mutatott rá.
A továbbiakban pedig email- és remarketing segítségével az egyszeri látogatók precízen újracélozhatók. A minőségi tartalommal rendelkező írásokkal és az olvasóktól származó hozzászólásokkal aktív közösség építhető, illetve a látogatók a vállalat weboldalára terelhetők - mutatott rá Gombos Zsolt. A szakértő szerint a Facebook gyors növekedése miatt, számos magyar vállalat abba a hibába esett, hogy céges kommunikációját nagy mértékben, esetleg kizárólag a közösségi média ingyenes üzleti szolgáltatásaira alapozta.
Hozzátette: a magyar cégek többsége ugyanakkor rosszul viseli, hogy a Facebook, 2012-es tőzsdére lépését követően, mint ingyenes közösségi média marketing eszköz megszűnt, így a cégek számára a követők 80-95 százaléka csak egy bizonyos összegért cserébe elérhető. Az "ingyenes illúzió" összeomlása ellenére a Facebook népszerűsége egyelőre töretlen, Magyarországon jelenleg 4,8 millió felhasználója van, amelyből az aktív látogatók száma 3,9 millió. A cégek többsége alternatív megoldások helyett egyelőre vagy elfogadta a költségnövekedést, vagy árat emelt, és ezt a fogyasztókkal fizettette meg - jelezte Gombos Zsolt.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 10:09 Repülő zuhant lakóházakra Kaliforniában - a pilóta életét vesztette
- 8:15 Fizikusok fejtették meg a rózsaszirom ikonikus formájának titkát
- 6:45 Itt a csontgyűjtő hernyó - falánk kis lény a rémálmokból
- 22:05 El Cono - rejtélyes piramis az Amazonas mélyén
- 20:04 Kós Hubert simán nyert 200 méter háton Floridában
- 18:02 Trump pápaként? - AI-generált képpel és kijelentéseivel kavart vihart az amerikai elnök
- 16:01 Pápaválasztás - Már elkészült az új pápa ruhája, három különböző méretben
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06