Mégsem segít a szívnek és vérereknek?
A folsavnak mindegy, kapunk-e második szívrohamot
Egy több mint nyolcszáz ember részvételével készült kutatás alapján úgy tűnik: a folsav nem csökkenti a szív-érrendszeri megbetegedések kockázatát.
2011.05.20 17:00medipress.huMinderre a Wageningen Egyetem kutatói hároméves tanulmánya világított rá, melyet az American Journal of Clinical Nutrition szaklapban publikáltak. Az az elmélet, hogy a folsav csökkenti a kardiovaszkuláris megbetegedések kockázatát, hatvan évvel ezelőtt vert gyökeret.
A kutatók felfedezték, hogy az egy bizonyos örökletes rendellenességben szenvedő emberekben már nagyon fiatalon kialakulnak szív-érrendszeri betegségek és agyvérzés.
Ezeknél az embereknél a vér homocisztein szintje magas. Később kutatást végeztek az ebben a betegségben szenvedőkön, és kiderült, hogy minél magasabb a homocisztein szintje a vérben, annál nagyobb a kardiovaszkuláris megbetegedések kockázata.

Mivel epidemiológiai kutatásokban nehéz megállapítani ok-okozati összefüggéseket, a logikus lépés az volt, hogy specifikus kísérleteket végeztek.
Mivel a B6, a B12 vitaminok és a folsav hatékonyan csökkentik a homocisztein szintjét, felmerült a kérdés, vajon képes-e ugyanerre a szív-érrendszeri betegségek esetében is.
A szívrohamból vagy stroke-ból felépült betegek esetében nem ez volt a helyzet. A második szívroham esélye nem csökkent.
A Wageningen Egyetem kutatói 1999-ben kezdték meg hároméves kutatásukat több mint 800 ötven és hetven év közötti ember részvételével, akik magas vér homocisztein szinttel rendelkeztek, de szinte egyáltalán nem szenvedtek kardiovaszkuláris betegségekben.
A csoport fele nagy dózisú folsavat kapott naponta, a másik fele pedig placebót szedett. A folsav negyedével csökkentette ugyan a homocisztein szintjét, de sem az érfalak vastagságát, sem rugalmasságát nem változtatta meg jelentős mértékben.
Ebből kifolyólag a szív-érrendszeri megbetegedések kockázatát sem változtatta meg. Petra Verhoef, a kutatás vezetője szerint a kísérlet megerősítette, hogy az extra folsav nem képes megelőzni a kardiovaszkuláris megbetegedések kialakulását.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


