Fontos a halak és tengeri állatok fogyasztása
Omega-3 zsírsav: Ezért javasolt időseknek is!
A Johns Hopkins Egyetem munkatársai szerint az omega-3 zsírsavakban gazdag étrend csökkenti az időskori sárgafolt-degeneráció kialakulásának kockázatát.
2010.12.16 12:05medipress.hu
Hogyan juthatunk több omega-3 zsírsavhoz?
Egy kis odafigyeléssel növelhetjük a szervezetünkbe kerülő omega-3 zsírsavak mennyiségét és megtapasztalhatjuk az omega-3 zsírsavak egészségünkre kifejtett pozitív hatásait.
Hetente minimum három alkalommal fogyasszunk tengeri halból vagy busából készült ételeket.
A sütéshez, főzéshez használt napraforgóolaj közel kétharmadát szójaolajjal, repceolajjal helyettesítsük, amelyek linolénsavban gazdag olajfélék.
Sheila K. West és munkatársai az Ophthalmology decemberi kiadásában számolnak be arról, hogy a sok hal és kagyló fogyasztása védőhatású az időskori sárgafolt-degeneráció szempontjából.
A sárgafolt-elfajulás (orvosi szóval makuladegeneráció) a vakság egyik leggyakoribb oka. A kutatók egy, az 1990-es évek kezdetén lefolytatott tanulmány adatait vették alapul, mely a résztvevők egyéves étrendi szokásait célozta.
Az alanyok között 2400 65 és 84 év közötti időskorú egyén szerepelt, akik Maryland keleti partján éltek, ahol a tengeri ételek fogyasztása mindennapos.
A résztvevők szemészeti vizsgálaton is átestek, ahol megállapították, hogy közülük 450-en szenvednek időskori sárgafolt-degenerációban, 68-nál ez súlyos mértékű volt.

A kutatók megállapították, hogy a sárgafolt-degenerációban szenvedők szignifikánsan kevesebb omega-3at tartalmazó ételt fogyasztottak. A szem ideghártyáján lévő fényérzékeny receptorok nagy mennyiségben tartalmaznak zsírsavakat, ez vezette arra a feltevésre a kutatókat, hogy az étrend omega-3-tartalma befolyásolhatja a sárgafolt-degeneráció kialakulását. A vizsgálat hátránya azonban, hogy csak egyéves periódussal számol, míg a sárgafolt-elfajulás jellemzően hosszabb távon alakul ki.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


