Eddig azt hallottuk, ne igyon ezt, ha diétázik
Nocsak! Tejjel a fogyásért?
A Ben-Gurion Egyetem kutatásai szerint a tej és más tejtermékek fogyasztása elősegíti a fogyást.
2010.10.03 11:20medipress.huA mostani kutatásban összesen 300 túlsúlyos férfi és nő vett részt. A 40 és 65 év közötti önkéntesek két éven keresztül alacsony szénhidráttartalmú, alacsony zsírtartalmú, illetve mediterrán étrend szerint étkeztek.
Függetlenül a diétás módszertől a kutatásban részt vett önkéntesek közül azok, akik a legtöbb tejet és tejterméket fogyasztották két év alatt összesen hat kilótól szabadultak meg.

Azok azonban, akiknek napi kalciumbevitele csak 150 milligramm körül mozgott csak mintegy három kilót tudtak leadni. A kutatási adatok alapján a kalciumbevitelen kívül a vér D-vitamin szintje is jelentősen befolyásolja a fogyókúrás módszerek sikerességét.
Minél magasabb ugyanis a vér D-vitamin szintje, annál több plusz kilótól tudunk megszabadulni.
"A D-vitamin elősegíti a kalcium felszívódását és a napfényen kívül tejből, zsíros halakból és tojásból juthatunk hozzá a legkönnyebben. A legtöbb ember sajnos nem fogyaszt elegendő mennyiségű D-vitamint, pedig mint látjuk még a fogyókúránkban is segíthet" - nyilatkozta Dr. Danit Shahar, a Ben-Gurion Egyetem kutatója.
"A diétás módszertől függetlenül nagyon fontos, hogy elegendő D-vitamint fogyasszunk, hiszen ezzel segítjük a fogyási folyamatot." - tette hozzá. A kutatás részletes leírása az American Journal of Clinical Nutrition című szaklapban olvasható.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


