Káros a sok állati fehérje
A sok hús- és halfogyasztás összefügghet a gyulladásos bélbetegségekkel
A sok állati fehérje fogyasztása növelheti a nőknél a gyulladásos bélbetegségek kialakulásának kockázatát - állapították meg tanulmányukban francia kutatók.
2010.06.07 17:00MTIFranck Carbonnel és munkatársai az American Journal of Gastroenterology című szaklapban közölték 67 ezer nő részvételével zajlott követéses vizsgálatuk eredményeit. A felmérésben 40 és 65 év közötti nők számoltak be étrendjükről, valamint feljegyezték azt is, hogy milyen egészségügyi problémák jelentkeztek náluk.
Az átlagosan tíz évig tartó követés alatt 77 nőnél alakult ki gyulladásos bélbetegség, kilencven százalékuk több állati fehérjét evett az ajánlottnál. A kutatók megállapították, hogy azoknál a nőknél, akik a legtöbb fehérjét fogyasztották, több mint háromszor nagyobb volt a kockázata a gyulladásos bélbetegségek megjelenésének.
Az is kiderült, hogy a kockázatnövekedés főként a hús- és halfogyasztással állt összefüggésben, nem a tejtermékek és a tojás, vagy a növényi fehérjék gyakoribb étrendbe iktatásával. Korábbi tanulmányok a gyulladásos bélbetegségek kifejlődésével kapcsolatba hozták már a zsírok és egyes típusú cukrok nagyobb mértékű fogyasztását, valamint a D vitamin hiányát.
Mint Carbonnel elmondta, az állati fehérjék emésztése során olyan melléktermékek - például ammónia és hidrogén-szulfid - keletkeznek, amelyek károsak lehetnek, ráadásul a sok fehérjét tartalmazó étrend megváltoztathatja a bélflóra baktérium-összetételét is.
A kutató hangsúlyozta, hogy nincs szükség az állati fehérjék teljes megvonására, a szokásos, kiegyensúlyozott étrend javasolható.
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 20:30 A pápa az MI-ről: nem a technológia, hanem a hatalom koncentrációja a legnagyobb veszély
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


