Gátolják a vérrögök kialakulását is
Rágcsáljon a szívéért: diót, mandulát, pisztáciát!
A mindennapos dió-, mandula- és pisztáciafogyasztás hozzátartozik a szívbarát étrendhez, állítják a Mayo Klinika kutatói.
2009.11.21 09:13medipress.huA legtöbb ezek közül ugyanis olyan alkotórészeket tartalmaz, melyek egészségesek a szív számára és segítik a koleszterinszint karbantartását, mivel csökkentik a rossz-koleszterinként elhíresült LDL-koleszterint.
A magvakban található telítetlen zsírsavak, az omega-3-zsírsavak, a rostok, az 1-arginin, valamint a növényi szterolok mind-mind jótékony hatású összetevők.

A koleszterincsökkentésen túl a dió, mandula és pisztácia fogyasztása a vérrögök kialakulását is gátolja, sőt a verőerek belső borítását is egészségesen tartja.
Eddig azonban nem bizonyította klinikai vizsgálat, hogy a jó hatások következtében a dió-, mandula- és pisztáciaevés valóban csökkenti a szívbetegségek kockázatát.
Mivel azonban tápértékük és kalóriatartalmuk meglehetősen magas, fogyasztásuk csak kis mennyiségben, naponta maximum egy marékkal. Érdemes a nem sózott, vagy alacsony sótartalmú változatokat előnyben részesíteni.
A vizsgálat eredményeit a Mayo Klinika Women's HealthSource c. folyóiratának legutóbbi számában tették közzé.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


