Nem csak öl és butít...
Az alkohol a nők visszereinek is jót tesz
Ritkábban szenvedtek visszérgyulladástól az alkoholt rendszeresne fogyasztó amerikai nők. Iowa államban 40 ezer nő két évtizedes vizsgálata járt ezzel az érdekes és sokak számára bíztató eredménnyel, amelyet az American Heart Journal közölt.
2009.07.20 09:00MTIAz Egyesült Államokban évtizedek óta több nagy vizsgálatban tanulmányozzák az életmód, a táplálkozási szokások és a legfontosabb társadalmi gondot jelentő betegségek - szívinfarktus, rosszindulatú daganatok - összefüggéseit. Az Iowa Women's Health Study - a világszerte rövidítése alapján ismert IWHS - 1986-ban indult 41.836, a változás kora után lévő női önkéntessel. 19 esztendei, rendszeres orvosi ellenőrzés alapján pedig most vonták le következtetéseiket a kutatók.
A vizsgálati alanyok ismételten kitöltötték azt a 127 tételből álló kérdőívet, mely táplálkozási szokásaikra, életvitelükre vonatkozott. A befutó adatlapok rendszeres értékelése már eddig is érdekes adatokat eredményezett. Három éve ebből a vizsgálatból született az a meglepő fölismerés, hogyha a nők naponta négyszer-ötször kávéznak, az kifejezetten kedvező a szív- és érbetegségek megelőzése szempontjából. A rendszeres kávéfogyasztás esetében a magyarázatot a kutatók a kávé erélyes antioxidáns tulajdonságában találták meg.
Pamela L. Lutsey és munkatársai most azt vizsgálták, hogy a ritkábban tanulmányozott, alsó végtagi visszérgyulladások és az egyes tápanyagok fogyasztása között van-e valamilyen, eddig nem ismert összefüggés. Az első statisztikai értékelés azt jelezte, hogy a kávé a lábszáron, a combon bekövetkező, visszeres gyulladások szempontjából is védő hatású, de amikor egyéb szempontokat is figyelembe vettek, mint a testsúly, vagy az esetleges cukorbetegség, ez a kapcsolat már nem bizonyult jelentősnek.
Az viszont egyértelműen kiderült, hogy azok az idősödő nők, akik naponta ittak alkoholt, ritkábban kaptak visszérgyulladást, mint azok, akik soha nem fogyasztottak szeszt. A különbség 26 százalékos védettség volt az alkoholt fogyasztók javára.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


