A súlytöbblet önmagában is fontos rizikófaktor
A túlsúly szívelégtelenséghez vezet
A kövér és mozgásszegény életmódot folytató férfiak négyszer nagyobb eséllyel szenvednek szívelégtelenségben, mint a sportos és normál testsúlyúak - olvasható a Circulation című folyóiratban.
2009.01.21 09:56MTIAz Orvosok Egészsége Tanulmány 1982-ben indult amerikai orvosok részvételével. A felmérésben több mint 20 ezer önkéntes jelentkező véletlenszerűen vagy kis adagban aszpirint, vagy béta-karotint szedett a szív- és érbetegségek, illetve a rosszindulatú daganatok megelőzésére. Az elmúlt évtizedek eredményei igazolták, hogy az aszpirin jelentősen csökkenti a szívinfarktus bekövetkeztét.
A vizsgálatban halálukig résztvevő orvosok adataiból azóta sok száz tudományos dolgozat született: a legújabb éppen a szívelégtelenség és a testsúly kapcsolatát elemzi. Mint kiderült, legritkábban a súlyfelesleggel nem rendelkező résztvevőkben alakult ki szívelégtelenség. A testtömegindex adatai alapján kimutatták, hogy minden egységnyi emelkedés 11 százalékkal növelte a vérkeringési zavarok esélyét.
A 25-ös érték alatti személyekhez képest a kövérek - azaz 30-as vagy annál magasabb indexűek - háromszor gyakrabban kerültek szívelégtelenség miatt kórházba. A kutatócsoport azt is kimutatta, hogy azok, akik akár havonta csak néhányszor, de rendszeresen sportoltak, lényegesen védettebbnek bizonyultak a szívelégtelenség megjelenése ellen. A statisztikai értékelés során vizsgálták azt is, hogy a szív- és érbetegségek egyéb kockázati tényezői - a dohányzás, a cukorbetegség, a magas vérnyomás vagy az emelkedett koleszterinszint - milyen szerepet játszanak a túlsúly és a szívelégtelenség összefüggése szempontjából.
A számítások egyértelműen mutatták, hogy a súlytöbblet önmagában is fontos rizikófaktor, és ha a testsúly növekedése elindul, időben tenni kell ellene, mert az elhízott emberek lefogyasztása igen nehéz.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


