Daganatellenes hatása van a KLS tartalmú sütiknek
Kérsz egy sütit szoptatás előtt, anya?
Magas konjugált linolsav (KLS) tartalmú süteményekkel növelhető az anyatej hasznos zsírsavszintje.
2008.11.02 11:33medipress.huA konjugált linolsavval dúsított sütemények növelik ezeknek az egészséges zsírsavaknak a szintjét az anyatejben – olvasható egy tanulmányban, mely a Nutrition Research-ben jelent meg. A New Hampshire Egyetemen, Athena A. Moutsioulis által vezetett kutatásban megfigyelték, hogy milyen hamar jelenik meg az anya által fogyasztott KLS az anyatejben. A konjugált zsírsavak számos kedvező hatással rendelkeznek, mint például az antioxidáns és daganatellenes hatás.
A tanulmányban 7 szoptató anya fogyasztott KLS-ben gazdag, vagy sima vajjal készült süteményeket. Később minden 4-6 órában vettek anyatej mintát az elkövetkezendő két napban. A dúsított sütemények nyolcszor annyi KLS-t tartalmaznak, mint a hagyományos sütik. A konjugált zsírsavat tartalmazó sütemények fogyasztásával az anyatejben szignifikánsan magasabb KLS szinteket mértek, egy 48 órás időperiódus alatt például átlagosan 46 %-kal magasabb volt a konjugált zsírsavak szintje, a legmagasabb értékeket pedig a 8-28 órás időperiódusban mértek a sütemények fogyasztása után.
A táplálkozás-kutatókat érdeklik a KLS egészséges hatásai, például a szívbetegség rizikójának lehetséges csökkenése. Természetes körülmények között magas linolsav tartalmú élelmiszerek például a vaj, a tej, a sajt és bizonyos húsok. A legtöbb KLS tanulmányban kereskedelmi forgalomban kapható táplálék kiegészítőket vizsgáltak, ami nem azonos a természetes tápanyagokban találtakkal, de korábbi tanulmányok hosszú távú KLS növekedést mutattak az anyatejben, nyolc hetes sajt és alpesi vaj fogyasztása után is. A mostani eredmények azt mutatják, hogy rövidebb távon is elérhető a magasabb KLS szint az anyatejben – akár néhány órával a linolsavban gazdag táplálkozás után.
„A kísérletes tanulmány az alacsony esetszám és egyéb behatárolt körülmények ellenére azt mutatja, hogy az anyatej konjugált linolsavtartalma szinte azonnal növelhető a KLS gazdag anyai táplálkozás során” –írták a szerzők. További vizsgálatok szükségesek a konjugált linolsav hasznos hatásairól a gyermekek egészségére és fejlődésére vonatkozóan, valamint arról, hogy hogyan hasznosul a magasabb KLS szint az anyatejes babákban.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


