Az vagy, amit megeszel
Gyümölcs és hal asztma ellen
A Chest folyóiratban közölt kutatásban több, mint 2,000 végzős diák vett részt. A páciensek az Egyesült Államok és Kanada különböző területein éltek. A vizsgálat során beszámoltak étkezési szokásaikról, általános egészségi állapotukról és légzőszervi tüneteikről.
2008.08.24 10:38orvostkeresek.huAz egy éven át tartó megfigyelés keretében rendszeresen ellenőrizték a résztvevők tüdő működését is.
A vizsgálatok során kiderült, hogy a résztvevők egy-harmada fogyasztott a szükségesnél kevesebb mennyiségű gyümölcsöt, zöldséget, A- és E-vitamint, béta-karotint és omega-3 zsírsavat. 86 százalékuk mulasztotta el elfogyasztani az ajánlott 5-9 adag zöldséget és gyümölcsöt naponta. A kutatók úgy találták, hogy a gyümölcs fogyasztás elmulasztásának hatására a diákok alacsonyabb pontszámot értek el a tüdő funkciót mérő teszteken.
Az E-vitamin nem megfelelő pótlása pedig növelte az asztma kockázatát. Az omega-3 hiánya krónikus bronchitis-t, nehéz légzést, asztmát eredményezett. A dohányzás mellett megnövekedett C-vitamin pótlásának elmulasztása szintén növelte a krónikus és akut bronchitis veszélyét. A kiegyensúlyozott étrend és a fenti fontos tápanyagok pótlása segíti a légutak gyulladásos állapotának mérséklését, mely által az asztmás tünetek is csökkennek. A gyümölcsök magas antioxidáns tartalma segíti az asztmás betegség okozta magas oxidatív stressz negatív hatását kivédeni.
"Az vagy, amit megeszel.” A mondás ez esetben is igaz. Egészségi állapotunk javítása, vagy a betegségek megelőzése során főként a környezeti szennyeződések, a rossz levegő miatt aggódunk. Közben pedig megfeledkezünk az elfogyasztott táplálékok körültekintő megválogatásáról. A serdülőkorban különösen fontos a jó tüdő funkció, mivel ez a későbbi évek tüdő működését is nagy mértékben befolyásolja.
A cikkel kapcsolatban érdeklődjön bővebben a Budai Tüdőközpontban. web: www.tudokozpont.hu
email: info@tudokozpont.hu
tel: 06 30 6319309
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


