Nem egészséges ha terhesen mogyorófélét eszik a nő
Asztmaveszély a pocakban
Azoknak a várandós anyáknak, akik minden nap esznek mogyoróféléket, ötven százalékkal nagyobb eséllyel lesz asztmás a gyerekük, mint azoké, akik nem vagy csak ritkán ettek ilyesmit - derül ki egy holland tanulmányból.
2008.07.18 13:43MTICsaknem négyezer kismama táplálkozási szokásait mérték fel a kutatók, majd gyermekük táplálkozási szokásait és esetleges allergiáit is nyomon követték egészen azok nyolcéves koráig. Az eredmények, amelyeket az American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine című folyóiratban publikáltak, azt sugallják, hogy az egyes mogyorófélékben található allergénekkel való találkozás a magzatot fogékonyabbá teheti a későbbi allergiára.
A hír a kutatókat is meglepte, mivel az eddigi hasonló kutatások ezt nem mutatták ki. A tanulmány vezetője, Saskia Willers szerint még túl korai a mogyorófélék mellőzését javasolni, de mindenképp fontos, hogy a várandós nők egészségesen táplálkozzanak, továbbá - ami sok élelmiszerre igaz -, hogy a túl sok sose jó. Az utrechti egyetem kutatója még hozzáfűzte, hogy különösen a földimogyoró veszélyes allergén, mert anafilaxiás sokkot válthat ki, továbbá más allergiákkal szemben kevésbé valószínű, hogy a gyermek kinövi.
John Heffner, a társaság volt elnöke szerint nincs elég bizonyíték arra, hogy a gyerekek a kismamák táplálkozása miatt váltak allergiássá, és hangsúlyozza, hogy további kutatásokra van szükség, amelyek többek közt az anyát és a gyermeket érő környezeti tényezőket is figyelembe veszik.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:35 Karácsony Gergely: két és fél paksi atomerőműnyi energia rejlik a budapesti temetőkben
- 16:10 Köztársasági elnökké választották Baka Andrást
- 10:49 Kapitány István: kizárják az OPUS TITÁSZ-t az RRF-pályázatokból
- 22:45 Járosi Péter: A Mi Hazánk képviselői nem álltak fel a roma holokauszt áldozatainak emlékére - videó
- 18:42 Feljelentést tett Bicskei László a Gondosóra program miatt - azt ígéri, maga a szolgáltatás megmarad
- 16:41 Kapitány István keményen nekiment a Fidesznek: Érdekes, amikor hazugságról és kamuról ön nyilatkozik
- 16:41 Pusztító, 7,4-es földrengés rázta meg Kolumbiát - már több mint kétszáz halottról érkezett jelentés
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


