Nagyobb esély a szívbetegségre
Mégsem tesz olyan jót a sószegény diéta
A Yehiva University kutatócsoportjának eredményei cáfolják a közhiedelmet a sószegény diéta még rosszabbat is tehet a szívnek, mint a magas sófogyasztás. Azért még ne tépjük fel a chipseszacskót!
2008.08.22 11:50ideal.huA kutatás vezetője, Hillel W. Cohen nem javasolja, hogy kezdjük el kiskanállal enni a sót, de fontosnak tartja, hogy ráébredjünk minden ember más, és másra van szüksége! Az eredmények nem azt jelentik, hogy a sószegény diéta ártalmas a szívre, de azt mutatják, hogy azok az emberek, akik a legkevesebb sót fogyasztják, halnak meg a legnagyobb számban szívbetegségekben.
A kutatók 8700 amerikait vizsgáltak meg, mind 30 éves múlt, és különleges, alacsony sótartalmú étrend szerint táplálkozott 1988 és 1994 között. Aztán megnézték, mi lett a résztvevők sorsa 2000-re. Meglepve tapasztalták, hogy a populáció azon 25 százaléka, akik a legkevesebb sót fogyasztják, 80 százalékkal nagyobb eséllyel hal bele szívbetegségbe, mint az a 25 százalék, akik sok sót esznek.
A kutatók szerint tehát az egészséges embereknek nem kell kevesebb sót fogyasztaniuk, mivel a sófogyasztás hatása a vérnyomásra egyáltalán nem olyan jelentős, mint eddig gondolták. De a mértékletesség nagyon fontos, és a lényeg, hogy étrendünk teljes értékű és kiegyensúlyozott legyen.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:35 Karácsony Gergely: két és fél paksi atomerőműnyi energia rejlik a budapesti temetőkben
- 22:46 Batman járja Ráckeve utcáit éjszakánként - már többször is látták a titokzatos alakot
- 16:10 Köztársasági elnökké választották Baka Andrást
- 10:49 Kapitány István: kizárják az OPUS TITÁSZ-t az RRF-pályázatokból
- 10:37 Megrongálták a zsámbéki polgármester családjának két autóját
- 8:59 Egyetlen pillanat is elég a bajhoz - a rendőrség videóval figyelmezteti a rollereseket
- 6:54 Szarófantom tartja izgalomban Orosházát - a lakosság segítségével keresik a rejtélyes alakot
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


