Elejét veszi az egészségtelen esti nassolásnak
Megvan a recept a túlevés megakadályozására!
A fehérjében gazdag reggeli jelentősen javítja az étvágy kontrolálását és csökkenti az egészségtelen, zsírokban és cukorban gazdag esti nassolást - derítette ki egy amerikai kutató.
2013.03.30 09:55MTI
Heather Leidy adjunktus az első szakember, aki azt vizsgálta, hogyan hat az elfogyasztott reggeli az emberek étvágyára, illetve az esti nassolásra a fiatalok esetében, akik életmódjukból fakadóan sokszor kihagyják a reggelit. Tanulmányába 20 kövér vagy elhízott, 18-20 éves nőt vont be, akik vagy tojásból és sovány marhahúsból álló, magas fehérjetartalmú vagy gabonapehelyből álló, normál fehérjetartalmú reggelit evett, netán éppenséggel kihagyta a reggeli étkezést. Valamennyi elfogyasztott reggeli 350 kalóriát tartalmazott, a magas fehérje tartalmú 35 gramm fehérjét. A résztvevők kérdőívet töltöttek ki, és vérmintákat vettek tőlük a nap folyamán.
Vacsora előtt a fMRI segítségével vizsgálták agyukban azokat a jeleket, amelyek az étkezést és az étellel való jutalmazással kapcsolatos magatartást szabályozzák.
A magas fehérjetartalmú reggeli nagyobb teltségérzetet, jóllakottságot eredményezett, és csökkent az agynak az a tevékenysége, amely az élelemért való sóvárgásért felelős. Az ilyen reggeli egyben csökkentette az esti nassolásra való hajlamot a két másik csoporthoz képest.
Ezek az adatok azt mutatják, hogy a magas fehérjetartalmú reggeli lehet az egyik stratégia a túlevés megakadályozására és az étrend minőségének javítására azáltal, hogy az egészségtelen nassolásokat felváltják a jó minőségű reggeli élelmiszerek - idézte az adjunktust a ScienceDaily tudományos hírportál.
Leidy szerint a reggelit általában kihagyó emberek szervezetének mintegy három napra van szükség ahhoz, hogy hozzászokjon a korai étkezéshez. A vizsgálatban részt vevők különféle marhahús és tojásalapú ételeket fogyasztották, de Leidy szerint a görögjoghurt, a túró vagy a sertéssonka is alkothatja a 35 grammnyi fehérjét.
A jövőbeni kutatás azt fogja vizsgálni, hogy a magas fehérjetartalmú reggeli rendszeres fogyasztása javítja-e a fiatalok testsúlyának kordában tartását.
A tanulmány a American Journal of Clinical Nutrition folyóiratban jelent meg.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 8:35 Karácsony Gergely: két és fél paksi atomerőműnyi energia rejlik a budapesti temetőkben
- 22:46 Batman járja Ráckeve utcáit éjszakánként - már többször is látták a titokzatos alakot
- 16:10 Köztársasági elnökké választották Baka Andrást
- 10:49 Kapitány István: kizárják az OPUS TITÁSZ-t az RRF-pályázatokból
- 10:37 Megrongálták a zsámbéki polgármester családjának két autóját
- 8:59 Egyetlen pillanat is elég a bajhoz - a rendőrség videóval figyelmezteti a rollereseket
- 6:54 Szarófantom tartja izgalomban Orosházát - a lakosság segítségével keresik a rejtélyes alakot
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


