A bőrrákot megelőzi a D-vitamin?
Napot ide! Nincs esélyük a degenerált sejteknek?
Tanulmány igazolja: a napfény hatására képződött D-vitamin megakadályozza a degenerált sejtek képződését.
2012.04.02 20:20ma.huA túlzásba vitt és tartós napsugárzás az úgynevezett fehér bőrrák egyik oka. A túlzott mértékű UV-sugárzás annyira károsíthatja a bőrsejtek sejtmagjában lévő DNS-állományt, hogy a természetes „javító mechanizmus” hatástalanná válik.
Úgynevezett ciklobután-pirimidin-dimerek (CPD) keletkeznek, amelyek a sejtek sejtosztódással történő állandó újraképződésével ismét bőrrákot okoznak, és lelassíthatják az ez elleni immunreakciót.
Néhány éve azonban egyre több utalás van arra, hogy a mértékletes napsugárzás képes megakadályozni és gyógyítani a „fehér bőrrákot”.

Az ausztráliai Sydney Egyetem kutatói egereken végzett laboratóriumi kísérletekben bebizonyították, hogy a D-vitamin hatásos formájában (1,25(OH)2D3) megakadályozza a degenerált sejtek szaporodását.
Laboratóriumi vizsgálataik során a tudósok felfedezték, hogy ez a veszélyes kialakulás aktív D-vitaminnal lassítható vagy akár meg is állítható.
Ezáltal láthatóan ritkábban alakult ki fehér bőrrák, spinaliom (laphámrák) vagy jóindulatú bőrdaganat (papilloma). A D-vitamin aktív formája 90 százalékban a nap UV-sugárzása által képződik a bőrben egy összetett anyagcsere-folyamat során, amelyben a máj és a vesék, valamint maguk a bőrsejtek is részt vesznek.
"Rendszerint már néhány napon töltött perc is elegendő a folyamat beindításához - és ez még messze van attól, hogy az UV-sugárzás visszafordíthatatlan károkat okozzon a bőrsejtek DNS-állományában. Ez attól is függ, hogy milyen dózisú napsugárzásnak tesszük ki magunkat ahhoz, hogy a kihasználjuk az UV-sugárzás pozitív hatásait és elkerüljük a negatív következményeket" - mondta Ad Brand, a Sunlight Research Forum munkatársa.
A Sunlight Research Forum (SRF) hollandiai székhellyel működő nonprofit szervezet, melynek célja, hogy minél szélesebb körben ismertesse meg a nyilvánosságot a mértéktartó ultraibolya sugárzás emberre gyakorolt hatása terén szerzett legújabb orvosi és tudományos ismeretekkel.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


