Nem sok különbség a szénsavazó és az alkesz közt?
Napi egy doboz diétás szénsavas ital is stroke-ot okozhat!
Csupán egy doboz szénsavas ital, még ha diétás is, jelentősen emeli a szívroham és a stroke kockázatát. Ráadásul hosszútávon májkárosodást is okozhat - az alkoholizmushoz hasonlóan!
2012.02.02 14:25ma.huMeghökkentő: napi egy diétás szénsavas ital elfogyasztása növeli a szívroham vagy a stroke rizikóját - adta hírül egy új kutatás. A felfedezés szerint az egészségesebbnek tartott szénsavas italok, mint a limonádé és a light kóla, emelik a májkárosodás esélyét is, de károsodhat a szív és cukorbetegséget is okozhatnak.
A Miami Miller egészségügyi iskola és a Columbia egyetem kutatói állítják: akik diétás szénsavas italokat isznak, 43 százalékkal (!) növelik a szívroham, az érbetegség és a stroke valószínűségét, mint akik nem fogyasztanak ilyet.

Korábbi szénsavas ital-analízisek kimutatták, hogy ezek az italok - melyek jelentős mennyiségben tartalmaznak mesterséges édesítőszereket -, olyan májkárosodást okozhatnak, amilyen a krónikus alkoholistáknál tapasztalható.
A diétásként feltüntetett szénsavas üdítőkről az emberek úgy gondolják, ezek egészségesebb választások, mert kevesebb bennük a kalória. Ám az egészségügyi előnyök homályban maradnak, sőt, egyes kutatások szerint ezek az üdítők csak növelik az ember étvágyát.
Egy amerikai tanulmány 2,564 emberen tanulmányozta a szénsavas üdítők és diétás változataik hatását egy 10 éves periódusban, a stroke-kal, szívrohammal- és érrendszeri halállal összefüggésben.
Akik rendszeresen itták a diétás szénsavas italokat, 43 százalékkal nagyobb valószínűséggel küzdöttek érrendszeri megbetegedéssel, miután metabolikus szindróma, diabétesz és magas vérnyomás már kialakult náluk.
Potenciálisan összefüggés van a napi diétás szénsavas ital fogyasztása és az érrendszeri problémák között, de tisztázatlan, hogy miért. További vizsgálatokra van szükség.
Kapcsolódó írások:
Figyelem! A cikkhez hozzáfűzött hozzászólások nem a ma.hu network nézeteit tükrözik. A szerkesztőség mindössze a hírek publikációjával foglalkozik, a kommenteket nem tudja befolyásolni - azok az olvasók személyes véleményét tartalmazzák.
Kérjük, kulturáltan, mások személyiségi jogainak és jó hírnevének tiszteletben tartásával kommenteljenek!
ma.hu legfrissebb hírei:
- 18:20 Levendulás törölközőt is kért Ciprusra az előző honvédelmi vezetés - Ruszin-Szendi szerint elszakadtak a valóságtól
- 14:04 Kék villogóval mentették meg az elgázolt kiscicát a kazincbarcikai rendőrök
- 12:00 Vádemelés az Integritás Hatóság elnöke ellen, 140 milliós vagyoni hátrány hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények
- 10:58 Ökológiai katasztrófa Arizonában: egy tó teljes halállománya elpusztult
- 8:55 Mozgó autóba ugrott egy félmeztelen férfi Csepelen, majd fojtogatni kezdte a női utast
- 6:53 Nyávogás a motortérből: tűzoltók mentettek ki egy bajba jutott kiscicát Budapesten
- 16:14 Robot rúgott meg egy gyereket egy kínai vidámparkban - videóra vették az esetet
top fórum témák:
- Tanár Úr gyere, mindjárt lesz Lillád!2022.05.10 21:11
- AZ IGAZSÁG SOHA NEM KÉSŐ2022.05.10 21:07
- JólVanna2022.05.10 20:31
- Porvihar2022.03.29 16:11
- Mit szólsz? Ide minden baromságot...2022.03.29 16:06
Kinyomtatom
Fórumozok róla
Hozzáadom a könyvjelzőhöz
Küldd ide: Delicious
Küldd ide: Digg
Küldd ide: Facebook
Küldd ide: myspace
Küldd ide: twitter


